لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۲

روزنامه های کابل روی قطع کمک مالی امریکا به پاکستان تبصره کرده‌اند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی اقدامات جدید امریکا در برابر پاکستان و همچنان اظهارات مقامات امریکایی در مورد پاکستان تمرکز نموده‌اند.

دنیا

روزنامه دنیا در یکی از مطالب چاپ شده‌اش از قول وزارت دفاع امریکا نوشته است که امریکا کمک‌های مالی‌اش را که برای سال‌جاری میلادی برای پاکستان تعهد نموده بود، نخواهد پرداخت.

در ادامه از قول آژانس خبر رسانی رویترز نوشته است که این تصمیم بعد از آن اتخاذ گردیده‌است که جمیز متیس وزیر دفاغ امریکا گفته بود که پاکستان در برابر شبکه حقانی در داخل خاک‌اش اقدام نکرده‌است.

نویسنده از قول یکی از سخنگویان پنتاگون می‌نویسد که این تصمیم اداره دونالد ترمپ بخاطر گرفته می‌شود که امریکا می‌خواهد تا جلو حملات مخالفان مسلح حکومت افغانستان را بگیرد.

در ادامه مطلب همچنان نوشته شده‌است که این اولین بار نیست که امریکا کمک‌هایش را بالای پاکستان متوقف می‌سازد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد سرمقاله‌اش را در مورد همین موضوع اختصاص داده‌است و نگاشته که حمایت پاکستان از تروریستان و ارسال آنان به افغانستان و هندوستان و سایر کشور‌های منطقه از جانب پاکستان یک موضوع روشن است.

نویسنده می‌نویسد که امریکا نه تنها که می‌خواهد بالای پاکستان فشار وارد نماید بلکه می‌خواهد تا بالای مراکز آنان در داخل خاک پاکستان نیز حمله نماید.

در ادامه نوشته شده که در گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا نیز در مورد پاکستان انتقاداتی صورت گرفته‌است و عملکرد این‌کشور در برابر تروریستان قناعت امریکا را فراهم نکرده‌است.

به باور سرمقاله نویس اگر پاکستان از حمایت تروریستان دست نکشد به یک صفحۀ از تعزیرات بزرگ روبرو خواهد شد.

اطلاعات روز

روزنامه اطلاعات روز در این مورد نوشته است و گفته شده که جان مک‌کین سناتور جمهوری خوا امریکا از حکومت آن‌کشور انتقاد نموده و ادعا نموده که استراتژی امریکا در قبال افغانستان به هیچ وجه موفق نبوده‌است.

در ادامه مطلب نوشته شده که جان مک‌کین سناتوری است که می‌خواهد تا تروریستان در میدان جنگ شکست داده شوند.

نویسنده اضافه می‌نماید که جان مک‌کین همیشه گفته است که مکان امن برای تروریستان پاکستان است و باید آن مکان‌ها از بین برده شوند.

XS
SM
MD
LG