لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۴

وزارت دفاع: عقب نشینی قوای افغان در کوهستان و تیوره، مصلحتی بود


وزارت دفاع افغانستان می‎گوید عملیات برای پس‌گیری ولسوالی کوهستان فاریاب و تیوره ولایت غور آغاز شده‎است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‎گوید عقب نشینی قوای افغان در این دو ولسوالی مصلحتی بوده و به هدف جلوگیری از تلفات قوای افغان صورت گرفته‎است و به زودی این ولسوالی‌ها از چنگ مخالفین گرفته خواهند شد.

وزیری: مراکز این دو ولسوالی سقوط کرده‎اند.
وزیری: مراکز این دو ولسوالی سقوط کرده‎اند.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان شام دیروز به رادیو آزادی گفت:

"مراکز این دو ولسوالی سقوط کرده‎اند، به این معنی که قوت‎های ما عقب نشسته‎اند. در آن‌جا قوت‎های وزارت دفاع حضور نداشت و به این خاطر که به پولیس محلی و قوای موجود در آن‎جا آسیب نرسد، آن‎ها از روی مصلحت عقب نشسته‎اند. قوای کوماندو و هوایی ما و قوت‎های قول اردوهای ساحوی به آن‎جا رسیده‎اند و ان‌شاءالله در وقت کم این مناطق از چنگ دشمن گرفته خواهند شد."

آقای وزیری از ادامه چندین عملیات در نقاط دیگر افغانستان و دست‌آوردهای آن نیز یاد کرده و گفت اکثر این عملیات‎ها تعرضی اند.

عملیات پسگیری ولسوالی کوهستان و تیوره آغاز شده‎است.
عملیات پسگیری ولسوالی کوهستان و تیوره آغاز شده‎است.

او افزود:

"بعضی عملیات‎های ما تعرضی‎ اند که در ۱۲ ولایت کشور ادامه دارند، ولی در جاهای‎که دشمن حملات می‎کنند هم عملیات می‎کنیم و به دشمن ضربه وارد می‎کنیم. دشمن که شمار شان زیاد بود بالای این دو ولسوالی حمله کردند و قوای ما برای جلوگیری از تلفات نیروها در آن‎جا عقب نشسته‎اند."

این اظهارات بعد از آن ایراد شد که مقامات ولایت غور دیروز گفتند، طالبان صبح همین روز ولسوالی تیوره این ولایت را تصرف کردند.

از سوی دیگر پولیس فاریاب دیروز گفت که مرکز ولسوالی کوهستان این ولایت به دست طالبان افتاده‎است.

سخنگوی قوماندانی امنیه فاریاب گفت که ساختمان قوماندانی امنیه ولسوالی کوهستان، تعمیر این ولسوالی و برخی ادارات محلی در دست طالبان اند.

قابل ذکر است که در جلسه دیروز سرقوماندانی اعلی قوای مسلح افغانستان که تحت ریاست رئیس جمهور غنی دایر شده بود، روی تهدیدات امنیتی در ولایات مختلف مخصوصاً تحولات اخیر در ولایت غور، فاریاب، بغلان، کندز و ولسوالی شیندند ولایت هرات صحبت شد.

بر اساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، در این جلسه که در آن رئیس اجرائیه، مشاور امنیت ملی و سران نهادهای دفاعی نیز حضور داشتند، به هدف دفع تهدیدات امنیتی در مناطق مورد تهدید مخالفین مسلح، هدایت داده شد.

XS
SM
MD
LG