لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۶

شکیبا هاشمی: طالبان ۳۰ سرباز اردوی ملی را در کندهار با خود برده‌اند


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، در حمله شب گذشته طالبان مسلح بالای کمپ کرزالی ولسوالی خاکریز ولایت کندهار شماری سربازان کشته و زخمی شدند.

پس از حمله طالبان مسلح بالای کمپ کرزالی ولسوالی خاکریز ولایت کندهار وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در این حمله ۲۶ سرباز اردوی ملی کشته و ۱۳ تن دیگر‌ شان زخمی شده‌اند.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، شماری زیادی طالبان مسلح شب گذشته حملات شدید را در این محل بالای نیروهای اردوی ملی انجام دادند، اما به‌گفته وی با وجود مقاومت نیروهای اردوی ملی شماری آنان در این حملات کشته و زخمی هم شدند.

آقای وزیری می‌گوید، در حال حاضر قطعات اردوی ملی در ساحه جابه‌جا شده‌اند.

وزیری: متأسفانه ۲۶ سرباز اردوی ملی شهید ۱۳ تن زخمی شده اند.
وزیری: متأسفانه ۲۶ سرباز اردوی ملی شهید ۱۳ تن زخمی شده اند.

او گفت:

"متأسفانه شب گذشته در اثر فشار بسیار زیاد مخالفین بالای پوسته یا گارنیزیون در ولسوالی خاکریز ولایت کندهار حمله صورت گرفت که در نتیجه متأسفانه ۲۶ سرباز اردوی ملی شهید ۱۳ تن زخمی و به دشمن هم تلفات زیادی وارد شده‌است. آنان هم کشته و زخمی دارند."

بر اساس اعلامیه منتشر شدۀ وزارت دفاع، در این حمله ۸۰ تن از طالبان مسلح کشته و زخمی شده‌اند.

مقامات محلی ولایت کندهار گفته‌اند که تیم بررسی به‌خاطر تحقیقات بیشتر به محل رویداد فرستاده شده‌است.

در عین حال طالبان مسلح مسئولیت این رویداد را بر عهد گرفته ادعا کرده‌اند که در این رویداد ۷۴ سرباز اردوی ملی کشته و شش تن را با سلاح و مهمات‌شان با خود برده‌اند.

حملات طالبان تنها در ولایت کندهار نه بلکه در تازه‌ترین رویداد در نتیجه انفجار یک موتر بمب در غرب کابل ۲۴ تن از افراد ملکی کشته و ۴۲ دو تن دیگر زخمی شدند.

از سوی هم شماری نماینده‌های مردم کندهار در ولسی جرگه می‌گویند که وزارت دفاع برای سربازان اردوی ملی به کندهار گفته بودند که آنان در حالت دفاعی باشند و جنگ نکنند و به همین دلیل به‌گفته آنان در آن رویداد ۴۰ سرباز اردوی ملی کشته و سی تن شان‌را طالبان مسلح با خود برده‌اند.

هاشمی: امیدوار هستم که این مسئله را آقای اشرف غنی بشنود.
هاشمی: امیدوار هستم که این مسئله را آقای اشرف غنی بشنود.

شکیبا هاشمی یک‌تن از نماینده‌های مردم کندهار در ولسی جرگه به رادیو آزادی گفت، رئیس جمهور غنی باید این رویداد را به‌گونه جدی بررسی کند.

او گفت:

"امیدوار هستم که این مسئله را آقای اشرف غنی بشنود تلفات که آنان گفته اند کاملاً غلط است من از منطقه کاملاً آگهی دقیق دارم که در آن رویداد ۴۰ نفر شهید و سی تن را با خود برده‌اند پس هشتاد در صد در ناامنی‌های افغانستان به‌خاطر ضعف مدیریت مسئولان امنیتی دفاع، داخله و امنیت ملی می‌باشد."

شکیبا هاشمی می‌گوید، سهل انگاری مسئولان امنیتی و عدم هماهنگی میان آنان سبب روحیه دادن به دشمن و افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان می‌شود.

خانم هاشمی می‌گوید، اگر از وقوع چنین حوادث در ولایات کشور جلوگیری صورت نگیرد هیچ مادر افغان برای فرزند‌اش اجازه نخواهد داد تا در صفوف نیروهای مسلح افغانستان وظیفه اجرأ نماید.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG