لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۵

مقامات: برخی ولسوالی‌های هرات تحت تهدیدات مخالفان مسلح قرار دارند


مقامات پولیس در هرات می‌گویند ولسوالی‌های همجوار با ولایات فراه، بادغیس و غور تحت تهدیدات مخالفان مسلح دولت قرار دارند.

محمد ایوب انصاری قوماندان امنیه ولایت هرات می‌گوید تلاش‌ها به‌خاطر سرکوب کردن مخالفان مسلح دولت درین ولسوالی‌ها به شدت جریان دارد.

ناامنی‌ها در ولایات غور و فراه نگرانی‌های مسئولان پولیس در ولایت هرات را بیشتر کرده‌است.

مل پاسوال محمد ایوب انصاری قوماندان امنیه ولایت هرات نگران وضعیت امنیتی در ولسوالی‌های هم‌سرحد هرات با ولایات همجوار آن است.

آقای انصاری می‌گوید نهادهای مختلف امنیتی در ولایت هرات کوشش می‌کنند تا طالبان را درین ولسوالی‌ها سرکوب کنند و امنیت را در این مناطق برگردانند.

نیروهای امنیتی افغان
نیروهای امنیتی افغان

او گفت:

"ولسوالی‌های که فعلاً تحت تهدید است، ولسوالی شیندند، فرسی، چشت شریف، کشک کهنه و اوبه هستند که این‌ها همجوار با ولایات ناامن مثل غور، بادغیس و فراه می‌باشند. در مورد ولسوالی چشت شریف نگرانی‌های وجود داشت که رهبری ولایت، قوماندان صاحب قول اردو، سرپرست مقام ولایت آن‌جا رفتیم و از نزدیک ارزیابی داشتم و فعلاً هیچ نوع تهدیدی در آن‌جا وجود ندارد و نیروهای لازم را جابه‌جا کردیم والحمدالله حالا هیچ مشکل وجود ندارد."

تاچند ماه قبل شهر هرات شاهد دزدی‌های مسلحانه و آن‌هم در روز روشن بود.

اما مدتی است که این روند متوقف شده‌است.

محمد ایوب انصاری قوماندان امنیه ولایت هرات به خبرنگاران گفت که نیروهای امنیتی بیش از هزار و یکصد تن را به‌دست داشتن در جرایم مختلف بازداشت کرده‌اند.

او افزود:

"از آغاز سال روان تا کنون مدیریت مبارزه با جرایم جنایی به تعداد ۱۱۱۳ تن را در پیوند به جرایم مختلف جنایی گرفتار کرده اند."

آقای انصاری می‌گوید این افراد به اتهام سرقت‌های مسلحانه، اختطاف و دیگر جرایم جنایی گرفتار شدند.

او تأکید می‌کند که این موضوع در کاهش جرایم جنایی درین ولایت نقش به سزایی دارد.

موجودیت اختطاف هنوز هم یکی از نگرانی‌های مردم در ولایت هرات است.

روز چهارشنبه اختطاف کننده‌گان یک جوان را از ساحات ولسوالی انجیل در نزدیکی شهر هرات اختطاف کردند، اما نیروهای پولیس در کمتر از نیم ساعت عاملین آن‌را گرفتار نموده و فرد اختطاف شده را از چنگ آنان آزاد ساختند.

بعد از سقوط ولسوالی تیوره ولایت غور به دست طالبان نماینده‌گان مردم هرات در شورای ولایتی و ولسی جرگه تأکید کرده‌اند که اگر حکومت مرکزی نسبت به وضعیت امنیتی ولایت غور بی‌پروایی کند، ولایت هرات به‌خصوص ولسوالی چشت جای که بند سلما در آن موقعیت دارد از سوی طالبان به شدت تهدید خواهد شد.

اما محمد ایوب انصاری قوماندان امنیه هرات می‌گوید نیروهای امنیتی تدابیر جدی را در ولسوالی چشت ولایت هرات روی دست دارند و دشمن نمی‌تواند به هدف خود در این ولسوالی دست یابد.

گزارش: شاه‌پور صابر

XS
SM
MD
LG