لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۹

خواست وزیر اقتصاد جرمنی از اتحادیه اروپا در پیوند به تحریمات علیه مسکو


وزیر اقتصاد جرمنی از اتحادیه اروپا خواسته‌است تا با تحریم‌های جدید ایالات متحده امریکا علیه مسکو مبارزه کند.

به‌گفتۀ برگیته سپریس "Brigitte Zypries" این تحریم‌ها می‌تواند شرکت‌های غربی را که با روسیه کار می‌کنند، متضرر سازد.

این تحریم‌های جدید که شرکت‌های انرژی روسیه را هدف قرار می‌دهند شامل آن لایحۀ‌است که هفته پیش از سوی کانگرس امریکا تصویب شد.

وزیر اقتصاد جرمنی روز گذشته از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا با تحریم‌های جدید که از سوی امریکا بالای روسیه وضع می‌شود، مخالفت کنند.

تحریم‌های جدید امریکا به‌گونۀ مشخص شرکت‌های انرژی روسیه را هدف قرار می‌دهد و توشیح این لایحه، به دونالد ترمپ صلاحیت می‌دهد تا شرکت‌های اروپایی را که با شرکت دولتی گازپروم روسیه کار می‌کنند، جریمه کند.

در حال حاضر شرکت‌های اروپایی با شرکت گازپروم روسیه روی پایپ‌لاین گاز موسوم به نوردستریم ۲ کار می‌کنند که گاز طبیعی روسیه را از طریق بحیره بالتیک به جرمنی صادر می‌کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نگران اند که ممنوعیت داد و ستد تجارتی میان شرکت‌های اروپایی و روسی می‌تواند به‌ آن‌ها ضربه اقتصادی وارد کند.

در پی همین نگرانی‌ها، برگیته سپریس وزیر اقتصاد جرمنی در مصاحبه با روزنامه فونک مدین گروپ که به‌ روز دو شنبه نشر شده گفت، این اقدامات را در تضاد با قوانین بین‌المللی می‌دانند.

وزیر اقتصاد جرمنی
وزیر اقتصاد جرمنی

برگیته سپریس در ادامه گفته‌است، امریکایی‌ها نمی‌توانند شرکت‌های جرمنی را به‌خاطریکه در کشور دیگری منافع اقتصادی دارند مجازات کند، اما به‌گفتۀ او جرمنی جنگ اقتصادی نمی‌خواهد و برای کمیسیون اروپایی مهم است تا در مقابل همچو اقدامات غور کند.

وزیر اقتصاد جرمنی گفته‌است، اتحادیه اروپا مکرراً از واشنگتن خواست تا ممنوعیت داد و ستد تجارتی میان شرکت‌های اروپایی و روسی را در لایحه جدید تحریم‌ها بالای مسکو جا ندهد.

تحریم‌های جدید امریکا بالای روسیه به‌خاطر، ادعاها در مورد مداخله مسکو در امور اوکراین، الحاق شبه جزیره کریمیا با خاک روسیه و مداخله در انتخابات ریاست جمهوری امریکا وضع می‌شوند.

ایالات متحده امریکا پیش از این نیز سه بار مخالفت‌اش را با پروژه انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا ابراز کرده و گفته بود که با تکمیل شدن این پروژه کشورهای اروپایی به گاز روسیه متکی خواهند شد.

امریکا از متحدان خود خواسته‌است تا برای دسترسی به انرژی منابع دیگر را مد نظر بگیرند.

XS
SM
MD
LG