لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

مبین: طالبان مسلح در شمال و شمال‌شرق ضعیف شده‌اند


مقامات قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گویند که فعالیت‌های مخالفین مسلح دولت در زون شمال و شمال‌شرق کشور در حال تضعیف شدن قرار دارد.

جنرال امان‌الله مبین قوماندان قول اردوی شاهین این اظهارات را به روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در مزار شریف ابراز داشت.

قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفت که هم‌اکنون عملیات وسیع بر ضد مخالفین مسلح دولت در ولایات جوزجان، سرپل و فاریاب راه اندازی شده‌است که تا کنون طالبان مسلح را از ساحات تحت تسلط‌شان به عقب زده‌‌اند.

وی گفت هم‌اکنون نیروهای اردوی ملی در ولسوالی صیاد سرپل، در مربوطات مردیان و آقچه جوزجان و ساحات خواجه سبزپوش و شیرین تگاب فاریاب عملیات تصفیوی را علیه طالبان به پیش می‌برند.

جنرال امان‌الله مبین قوماندان قول اردوی شاهین
جنرال امان‌الله مبین قوماندان قول اردوی شاهین

جنرال مبین گفت:

"قطعات و جزتام‌های اردو و پولیس ملی به ساحات مختلف اعزام شده‌اند و تحت یک پلان و برنامه دقیق عملیات گسترده را در نقاط آسیب‌پذیر آغاز می‌کنیم."

قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان می‌گوید که در طی بیش از یک ماه گذشته تحرکات تروریستی طالبان مسلح در زون شمال و شمال‌شرق افزایش یافته بود، اما به دلیل موجودیت هماهنگی خوب میان ارگان‌های مختلف امنیتی قوت‌های افغان در ساحات کوهستان فاریاب و آقچه ولایت جوزجان تلفات سنگین را به دشمن وارد کرده‌اند.

با این حال شماری از سربازان قول اردوی ۲۰۹ شاهین که به تازه‌گی از یک دور آموزش‌های محاربوی و نظامی فارغ شده‌اند، می‌گویند که جهت دفاع از خاک و نوامیس ملی آماده هر نوع جانبازی بوده و به طالبان مسلح و سایر گروه‌های تروریستی اجازه تسلط به‌کشور شان‌ را نخواهند داد.

دو تن از این سربازان اردوی ملی در این مورد می‌گویند:

"ادریس هستم، ما از خاک خود دفاع می‌کنیم و به همین خاطر به اردوی ملی آمدیم، تا خون در رگ ماست پاسدار و امانت دار سرزمین خود می‌باشیم."

"نام من صمیم است، در قول اردوی شاهین آموزش‌های نظامی را ختم کردیم و آماده جنگ با دشمن و دفاع از خاک و وطن خود هستیم، طالبان بیایند به صلح و یا هم نابود می‌شوند."

در حالی مقامات قول اردوی ۲۰۹ شاهین از ایجاد ضعف در صفوف مخالفین مسلح دولت خبر می‌دهند که دو روز پیش طالبان مسلح در یک حمله مسلحانه به منطقه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد سرپل دست یافتند و به تازه‌گی برخی از ساحات ولسوالی آقچه جوزجان را در تصرف خود آورده‌اند.

طالبان مسلح تاکنون در برابر اظهارات قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین واکنش نشان نداده‌اند.

گزارش: مجیب‌الرحمن حبیب‌زی

XS
SM
MD
LG