لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۲

نواز شریف با هوادارانش راهپیمایی دو روزه را آغاز کرد


صدراعظم برکنار شدۀ پاکستان امروز چهارشنبه به همراهی هوادارانش یک راهپیمایی دو روزه را آغاز کرد.

این راهپیمایی از شهر اسلام‌آباد آغاز شد و تا لاهور شهر زادگاه وی ادامه می‌یابد.

نواز شریف صدراعظم برکنار شدۀ پاکستان در یک حرکت نمایش قدرت راهپیمایی دو روزه را از شهر اسلام‌آباد به استقامت لاهور آغاز کرد.

در جریان این راهپیمایی نواز شریف بدون در نظرداشت تهدیدات امنیتی، دو شب را در مسیر شاهراه اساسی (جی تی رود) که اسلام‌آباد را با شهر لاهور در ایالت پنجاب پاکستان وصل می‌کند، سپری خواهد کرد.

شاهد خاقان عباسی قانون‌گذار از حزب بر سراقتدار مسلم لیگ که در پست صدارت نواز شریف را تعویض کرد، قبل از آغاز راهپیمایی او را سه بار در آغوش کشید.

موترهای حامل نواز شریف و هوادارنش بعد از عبور از سرک اساسی اسلام‌آباد از شهر نظامی راولپندی گذشته و راهپیمایی در مسیر شاهراه اساسی به استقامت لاهور ادامه خواهد یافت.

نواز شریف گفته‌است، می‌خواهد یک بحث را در پارلمان و با مردم در مورد این نکته آغاز کند که چرا یک صدراعظم انتخابی در پاکستان نمی‌تواند دوره کاری‌اش را ختم کند.

در کشوری که در حدود نیم عمر هفتاد ساله‌اش توسط نظامیان اداره شده‌است.

نواز شریف روابط دشوار با نظامیان پاکستان دارد و بعد از آن‌که از قدرت برکنار شد، در ابراز نظر در مورد مسئله حساس روابط ملکی‌ها و نظامیان پاکستان خیلی محتاط بوده‌است.

ستره محکمۀ پاکستان نواز شریف را به‌تاریخ ۲۸ جولای سال‌جاری میلادی بر اساس اتهامات فساد بر ضد وی و خانواده‌اش از پست صدارت آن کشور برکنار ساخت.

تصمیم ستره محکمه پاکستان در مورد برکناری نواز شریف مورد انتقاد برخی کارشناسان مستقل قرار گرفته‌است، آن‌ها این تصمیم را یک جانبه و به دستور اردوی پاکستان خوانده‌اند.

حزب نواز شریف در حقیقت می‌خواست شاهد خاقان عباسی برای مدت ۴۵ روز به‌طور مؤقت صدراعظم پاکستان باشد، تا شهباز شریف والی پنجاب و برادر کوچک نواز شریف کرسی پارلمان پاکستان را حاصل کند.

ولی اینک حزب نواز شریف می‌گوید، پلان تعویض شاهد خاقان عباسی را با برادر نواز شریف ندارد.

راهپیمایی نواز شریف یک‌روز بعد از آن آغاز شد که طاهر القادری ملای پر حرارت اپوزیسیون از خارج به پاکستان دوباره برگشت و می‌خواهد به‌خاطر کشته شدن هشت طرفدارش که در سال ۲۰۱۴ میلادی صورت گرفت، خواستار تأمین عدالت شود.

طاهر القادری از طرفدارانش خواسته‌است، منتظر فراخوان وی برای راهپیمایی در شاهراه (جی تی رود) باشند که نواز شریف و هوادارانش در آن راهپیمایی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG