لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۴

هراتیان سال‌روز استقلال را با ساختن بزرگترین پرچم تجلیل می‌کنند


هراتیان بیست و هشتم اسد سال‌روز استرداد استقلال افغانستان را امسال با ساختن بزرگترین پرچم کشور و جمع آوری یک ملیون امضا برای حمایت از نیروهای امنیتی تجلیل می‌کنند.

انجمن‌های اجتماعی و آموزشی هرات به این مناسبت برنامه‌های ویژۀ روی دست دارند.

ولایت هرات سال‌روز استرداد استقلال افغانستان را امسال به‌گونۀ متفاوت و با شکوه تر از قبل تجلیل می‌کند.

برای پیشواز این مناسبت پروسۀ جمع آوری یک ملیون امضای هراتیان برای حمایت از نیروهای امنیتی روی یک پارچۀ که بزرگترین پرچم افغانستان از آن ساخته می‌شود دیروز آغاز شد.

این در حالیست که نیروهای امنیتی افغان در جنگ با شورشیان در سرتاسر کشور تقریباً روزانه تلفات می‌دهند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات به رادیو آزادی گفت این ولایت در نظر دارد تا با ابتکار خود یک حماسۀ ملی را رقم زند.

والی هرات
والی هرات

او گفت:

"این برنامه رسماً از سوی والی هرات با درج امضای آن‌ها بالای پارچۀ که قرار است از آن به عنوان بزرگترین پرچم افغانستان در هرات ساخته شود آغاز شد ما امیدوار هستیم که در ده روز که مانده یک ملیون امضای شهروندان هرات را بالای این پارچه درج کنیم و یک حماسۀ ملی را رقم بزنیم."

محمد آصف رحیمی والی هرات که این برنامه را آغاز نموده است از سایر شهروندان به‌خصوص جوانان، زنان، علمای دینی، شخصیت‌های روحانی، فعالان اجتماعی، اصناف و تجار ملی هرات دعوت نمود که به این پروسه بپیوندند.

هم‌زمان با این انجمن اجتماعی روشن‌فکران جوان و موسسۀ اجتماعی ازهر اعلام کرد که به پیشواز از بیست و هشتم اسد برای یک هزار تن از جوانان زمینه‌های آموزشی فراهم می‌سازد.

عبدالرازق قاری‌زاده رئیس انجمن اجتماعی روشن‌فکران جوان به رادیو آزادی گفت که یک برنامه وسیع و گستردۀ برای اتحاد و یک پارچگی روی دست می‌باشد.

او علاوه کرد:

"موسسۀ آموزشی ازهر و همچنین نهاد اجتماعی روشن‌فکران جوان برای یک‌هزار نفر در رشته‌های ظرفیت سازی به یک سلسله کورس‌های رایگان آماده‌گی گرفته و می‌خواهد که این کورس‌های را به‌شکل رایگان برای جوانان برگزار کند."

هرات که از اهمیت تاریخی و فرهنگی خاص در غرب افغانستان برخوردار است و ولایت‌های همجوار آن، غور، فراه و هلمند در چند ماه اخیر شاهد حملات مرگبار و درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و شورشیان بوده‌است.

در مرگ‌بارترین رویداد امنیتی که یک هفته قبل در هرات به وقوع پیوست، دها نفر در حملۀ گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش به مسجد جوادیۀ هرات کشته و زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG