لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۳

اشرف غنی با خانواده‌های قربانیان حملات اخیر هرات ابراز همدردی کرد


سه روز بعد از حملات مرگبار مسلحانه و انتحاری در یکی از مساجد شیعیان در هرات، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به این ولایت سفرکرد.

در این سفر رئیس جمهور افغانستان نشستی در غیاب خبرنگاران در تالار موسوم به غازی امان الله خان با خانواده‌های قربانیان و برخی از منتفذین و مسئولین دولتی برگزار شد.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان سفر رئیس جمهور غنی به ولایت هرات را همدردی با خانواده‌های قربانیان حملات مسلحانه و انتحاری در مسجد جوادیه در مرکز شهر هرات خواند.

آقای مرتضوی تأکید کرد که گروه‌های تروریستی می‌خواهند با حمله بر مساجد شکاف های مذهبی را میان مردم افغانستان ایجاد کنند.

به دنبال حمله انتحاری در مسجد جوادیه در شهر هرات شماری از باشندگان هرات برخی از نیروهای امنیتی را به بی پروایی در این ولایت متهم ساختند.

یک روز بعد از رویداد سه شنبه شب در مسجد جوادیه، مدیران جنایی، تروریزم و استخبارات قوماندانی امنیه ولایت هرات بخاطر آنچه سهل انگاری در وظایف شان خوانده شده‌است از کار برکنار شدند.

اکنون شاه حسین مرتضوی تأکید دارد کسانی‌که در رویداد مرگبار اخیر در ولایت هرات غفلت کرده‌اند مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، حکومت افغانستان پلان چهار ساله را بخاطر تأمین امنیت افغانستان روی دست دارد.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

شاه حسین مرتضوی تأکید می‌کند که با ختم این پلان آنان قادر خواهند بود که بیش از ۸۰ درصد از جغرافیای افغانستان را با ثبات سازند.

گفته شده‌است که رئیس جمهور غنی با خانواده فاطمه کاپیتان تیم رباتیک دختران افغانستان نیز بطور جداگانه دیده‌است.

پدر فاطمه نیز در رویداد سه شنبه شب در مسجد جوادیه جان داد.

در آن رویداد ۳۶ تن از نمازگزاران کشته و ۶۷ تن دیگر زخمی شدند.

گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش مسئولیت این رویداد را بدوش گرفته ولی مقامات افغان تاکنون در مورد هویت انتحار کنندگان چیزی نگفته اند.

شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG