لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۸

یک اتحادیه آزادی‎های مدنی امریکا خواستار رهایی فوری یک افغان زندانی شد


یک اتحادیه آزادی‎های مدنی امریکا خواستار رهایی فوری افغانی شد که از مدت پنج ماه به اینسو در آن کشور زندانیست.

اتحادیه آزادی‎های مدنی نیوجرسی شام سه شنبه اعلان کرد که از محکمه ایالتی خواستار رهایی فوری، یک افغان بیست و پنج ساله شده‎است که از مدت پنچ ماه به اینسو زندانیست.

در صورت عدم رهایی، این اتحادیه خواهان تدویر اجلاس محکمه برای تثبیت این‎که آیا توقیف وی قابل توجیه می‎باشد، شده‎است.

روز جمعه یک قاضی امور مهاجرت حکم صادر کرد که اجلاس محکمه را دایر نخواهد کرد و قضیه اخراج این افغان باید پیشبرده شود. اجلاس استماعیه اداره امور مهاجرت در مورد وی، به تاریخ ششم سپتامبر دایر خواهد شد.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتد پرس، این افغان که از وی نام گرفته نشده‎است، برای مدت پنج سال با سرویس مواد غذایی برای نیروهای امریکایی و سفارت این کشور در افغانستان کار کرده و برایش ویزه خاص امریکا داده شده بود.

در ماه مارچ یک محکمه استیناف فلادلفیا از حکم اخراج این افغان توسط قاضی فدرالی نیوجرسی، بطور موقت مانع شد.
در ماه مارچ یک محکمه استیناف فلادلفیا از حکم اخراج این افغان توسط قاضی فدرالی نیوجرسی، بطور موقت مانع شد.

وی به تاریخ سیزدهم مارچ سال‎جاری میلادی زمانی که می‎خواست داخل امریکا شود در میدان هوایی بین الملل نیوارک لیبرتی (Newark Liberty) در نیوجرسی دستگیر شد.

جین لوسیسرو (Jeanne LoCicero) معاون حقوقی اتحادیه آزادی‎های مدنی نیوجرسی گفته‎است، موکل آن‎ها برای مدت پنج ماه در کشوری زندانیست که برایش وعده خوشامدید، داده بود.

به گفته جین لوسیسرو این مسئله در تخطی فاحش با قانون اساسی امریکا قرار دارد.

در ماه مارچ یک محکمه استیناف فلادلفیا از حکم اخراج این افغان توسط قاضی فدرالی نیوجرسی، بطور موقت مانع شد.

به نوشته اسوشیتد پرس، وکلای حکومت امریکا گفته‎اند، این افغان در مصاحبه با افسر امور مهاجرت و حراست سرحدات امریکا بطور داوطلبانه از تقاضای داخل شدن به ایالات متحده، صرف نظر کرده‎است.

اتحادیه آزادی‎های مدنی نیوجرسی استدلال می‎کند که صرف نظر کردن این افغان از تقاضای داخل شدن به امریکا، داوطلبانه نبوده‎است و او برای مدت بیش از ۲۴ ساعت بدون وکیل مدافع در توقیف نگهداشته شده بود.

به گفته این اتحادیه این افغان با خدمت به نیروهای امریکایی حیاتش را با خطر مواجه ساخته‎است ولی حکومت امریکا در یک سند محکمه می‎گوید، این افغان به تکرار گفته‎است، از بازگشت به افغانستان هراس ندارد.

XS
SM
MD
LG