لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۸

بشار اسد: برنامه‌های غرب برای سقوط رژیم سوریه خنثی شدند


بشار اسد رئیس جمهور سوریه
بشار اسد رئیس جمهور سوریه

بشار اسد رئیس جمهور سوریه می‌گوید کشورش برنامه‌های غرب را که برای سقوط رژیم وی طرح شده بودند خنثی کرده، ولی اردوی کشورش هنوز در مبارزه علیه شورش‌های شش ساله برنده نشده‌است.

اسد دیروز در یک سخنرانی تلویزیونی گفت، با وجودیکه بعد از بیش از شش سال جنگ نشانه‌های از پیروزی در جبهات دیده می‌شود، ولی جنگ هنوز هم ادامه دارد و راهی که روان هستند نشان می‌دهد که امکان آن وجود دارد تا از پیروزی سخن گفته شود.

رئیس جمهور اسد جزئیات بیشتر در زمینه ارائه نکرد ولی گفت، کمک‌ها از سوی شرکای عمده یعنی روسیه، ایران و حزب‌الله لبنان اردوی سوریه را قادر ساخته است تا در میدان جنگ به پیشرفت‌های دست یافته و بار جنگ را کاهش دهند.

اسد گفت:

"حمایت مستقیم سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان پیشرفت‌های بزرگ‌تر را در میدان جنگ امکان پذیر ساخته و شکست و بار جنگ را کاهش داده است."

اسد تعهد انجام یک عملیات در منطقۀ صحرایی سوریه را داد که در آن از کمک ملیشه‌های تحت حمایت ایران و پشتیبانی قوای هوایی روسیه برخوردار است، جایی‌که در آن نیروهایش توانسته اند در چندین جبهه علیه داعش پیروز شده و مناطقی را تصرف کنند.

حکومت اسد امیدوار است در منطقۀ دیر الزور که تا سرحد عراق می‌رسد، در جنگ علیه داعش نسبت به ملیشه‌های حمایت شده از سوی امریکا پیش قدم شود.

بشار اسد گفت:

"اردوی ما روزانه به پیشرفت‌های پی در پی برای محو تررویستان دست می‌یابد، ما به حمله بر تروریستان تا زمانی ادامه می‌دهیم که آخرین تروریست را از خاک سوریه محو کنیم."

رئیس جمهور سوریه گفت، کشورش از متارکه به میانجیگری مسکو حمایت می‌کند که هدف آن گسترش آتش‌بس به نقاط دیگر سوریه، ختم شورش‌ها و عفو کسانی است که حاضر به گذاشتن سلاح‌شان به زمین باشند.

XS
SM
MD
LG