لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۷

دیدار پلان شدۀ سرپرست معینیت وزارت خارجه امریکا از پاکستان به تعویق افتاد


الیس ویل معین وزارت خارجه امریکا
الیس ویل معین وزارت خارجه امریکا

دیدار الیس ویلز سرپرست معینیت وزارت خارجه امریکا در امور جنوب آسیا و آسیای مرکزی که قرار بود امروز (دوشنبه) صورت گیرد به خواست حکومت پاکستان به تعویق افتاده‌است.

قرار بود این اولین دیدار به سطح عالی، بعد از سخنرانی ترمپ و اعلان استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا باشد.

الیس ویلز فعلاً سرپرست نمایندۀ خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان نیز می‌باشد.

سخنگوی سفارت امریکا در اسلام آباد دیروز به خبرنگار رویترز گفت:

"دیدار معین وزارت خارجه امریکا به تقاضای حکومت پاکستان تا زمانی معطل شده‌است که دو جانب فرصت مناسب دیگری را برای آن تعیین کنند."

وزارت خارجه پاکستان نیز با نشر یک اعلامیه اظهارات مشابه داشته است و هیچ جانب دلیل این تعویق را ارائه نکرده‌اند، ولی بعد از سخنرانی هفته گذشته ترمپ، به مقامات امریکایی که در پاکستان کار می‌کنند هشدار داده شده‌است که متوجه‌شان باشند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

رئیس جمهور ترمپ حین اعلان استراتژی جدید‌ اش برای افغانستان و جنوب آسیا صبح وقت روز سه شنبه هفته گذشته به وقت افغانستان پاکستان را متهم کرد که به عاملان هرج و مرج پناه داده و به تندروانی مخفی‌گاه داده‌است که علیه حکومت افغانستان می‌جنگند.

بعد از اظهارات ترمپ، مقامات پاکستانی گفتند ایالات متحده نباید پاکستان را نا حق ملامت نموده و ناکامی اردوی خود در محو پناهگاه‌های تندروان در داخل افغانستان را به دوش پاکستان بیندازد.

این همه در حالی است که پولیس پاکستان در شهر کراچی بر گروه از محصلین از گاز اشک آور استفاده کرد که به سمت قونسلگری امریکا در کراچی در حرکت بودند.

حدود ۱۵۰ تظاهر کننده که شعارهای ضد امریکا می‌دادند و تصاویر ترمپ را حمل می‌کردند از سوی پولیس ممانعت شده و به آن‌ها اجازه داده نشد به نزدیک قونسلگری بروند.

سازمان جماعت دعوه پاکستان که واشنگتن و دهلی جدید آنرا متهم به حملات سال ۲۰۰۸ ممبی می‌کنند، تظاهرات وسیع را در اعتراض به اظهارات اخیر ترمپ به روز جمعه راه اندازی کرده بود، ولی شرکت مردم در آن خیلی محدود بود.

XS
SM
MD
LG