لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۸

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان پیشگام در مبارزه با فساد اداری


بررسی یکی از نهاد‌های مبارزه با فساد اداری نشان می‌دهد که وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در بخش مبارزه با فساد، موقف خوبی اختیار کرده‌است.

کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری می‌گوید، این وزارت طرزالعمل مبارزه با فساد را بیشتر و بهتر عملی کرده‌است.

سید مظفر شاه رئیس دارالانشای این کمیته روز چهارشنبه هنگام ارائه گزارش بررسی‌های این کمیته در باره وزارت مهاجرین گفت، انتظار که این کمیته از این وزارت داشت تا حد زیاد عملی شده‌است.

وی گفت:

"پلان مبارزه با فساد وزارت مهاجرین و عودت کنندگان را ارزیابی کردیم، بعد از ارزیابی، این وزارت یکی از وزارت‌های پیشگام بوده در مقایسه با وزارت‌های دیگر که پلان مبارزه با فساد آن‌ها را هم ارزیابی کردیم."

کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری در سال ۲۰۱۰ میلادی به کار آغاز کرد و تا حال چندین گزارش را در باره برخی ادارات افغانستان نشر کرده‌است.

این کمیته ماه گذشته در باره بررسی‌هایش در مورد لوی سارنوالی افغانستان گفته است، با وجود اراده مبارزه با فساد اداری هنوز هم این نهاد با مشکلاتی روبرو است.

کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری، از چگونگی تطبیق مبارزه با فساد اداری در اداراتی که پلان مبارزه با این پدیده را تهیه کرده‌اند، نظارت می‌کند.

با این همه سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان می‌گوید، مبارزه با فساد اداری، در اولویت کار آنان قرار دارد.

وی که در نشست ارائه یافته‌های کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری صحبت می‌کرد گفت، هر چند آنان با مشکلات در بخش‌های منابع بشری و تجهیزات روبرو اند اما با آن هم برای مبارزه با فساد، متعهد می‌باشند.

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان
سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان

وی افزود:

"سفارشاتی را که کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری دارد، تلاش می‌کنیم که این سفارشات تطبیق شوند مثل سفارشات دوره قبلی شان، می‌خواهم که در عرصه‌های دیگری هم کمیته ما را کمک کند و هیچ ادارۀ نخواهد بود که در آن فساد اداری نبوده باشد."

به گفته وزیر مهاجرین و عودت کنندگان تطبیق پلان‌های مبارزه با فساد اداری از سوی هر اداره می‌تواند منجر به این شود تا افغانستان در امر مبارزه با فساد دست آوردی خوبی داشته باشد.

افغانستان که در سال‌های قبل مقام سوم فاسد‌ ترین کشورهای دنیا را داشت حالا جایگاه هشتم را دارد.

هر چند مقام‌های این‌کشور به جهان تعهد کرده‌اند که تلاش‌های‌شان را در امر مبارزه با فساد بیشتر خواهند کرد، اما هنوز نیز فساد در این کشور یک چالش جدی شمرده می‌شود.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG