لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۶

جنرال بی پین راوات: هند باید آمادۀ جنگ احتمالی در دو جبهه باشد


لوی درستیز هند می‌گوید کشورش باید آمادۀ جنگ احتمالی در دو جبهه باشد.

هدف لوی درستیز هند آماده‌گی در برابر پاکستان و چین است.

لوی درستیز هند می‌گوید کشورش باید آمادۀ جنگ احتمالی در دو جبهه در حالی باشد که چین قوتش را به نمایش می‌گذارد و امیدواری‌ها برای سازش با رقیب دیرینۀ این کشور پاکستان، کم به نظر می‌رسد.

جنرال بی پین راوات در اشاره به بن بست اخیر ده هفته‌یی بین قوای هند و اردوی چین در منطقه همالیا که هفته گذشته خاتمه یافت افزود، وضعیت می‌تواند آهسته آهسته به یک معضله جدی‌تر در سرحد شمالی هند مبدل گردد.

راوات گفت، پاکستان در غرب می‌تواند از چنین حالت بهره ببرد.

آژانس خبری پرس ترست هند گزارش داده که آقای راوات این مسئله را در یک سمینار مرکز مطالعات جنگ‌های زمینی در دهلی جدید ابراز داشت.

هند در سال ۱۹۶۲ درگیر یک جنگ با چین شده بود و بعد از استقلالش از بریتانیا در سال ۱۹۴۷ به این‌طرف تا حال سه بار روی معضله کشمیر با پاکستان جنگیده است.

هند، پاکستان و چین هر سه قدرت‌های هستوی اند.

لوی درستیز هند گفت، داشتن قدرت باز دارنده خطر جنگ را کاهش نمی‌دهد.

او گفت:

"اسلحه هستوی اسلحه بازدارنده است، بلی چنین است، ولی این که این اسلحه از جنگ جلوگیری می‌کند یا ملت‌ها را به جنگ نمی‌گذارد، در معضله ما واقعیت ندارد."

هند هفته گذشته توافق کرد که نیروهایش را از منطقه مورد نزاع در بلندی‌های دوکلام در همالیا جای‌که قوای چینایی به احداث راه‌ها آغاز کرده‌است، خارج می‌سازد.

این بن بست ده هفته‌یی طولانی‌ترین بن‌بست میان دو کشور در چند دهه بوده و رقابت استراتژیک دو کشور را افزایش داد.

لوی درستیز هند گفت:

"ما باید آماده باشیم، در این سیاق جنگ یک پدیدۀ به واقعیت مبدل شدنی است."

این اظهارات لوی درستیز هند بعد از آن ایراد شد که نریندار مودی صدراعظم هند و شی جین پینگ رهبر چین دو روز پیش در جلسه بریکس توافق کردند که به یک آینده بهتر میان هند و چین نگریسته و بن بست دوکلام را فراموش می‌کنند.

XS
SM
MD
LG