لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۷

ترمپ: از منابع فدرال برای برخورد با طوفان ایرما استفاده گردد


مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا می‌گوید، رئیس جمهور ترمپ دستور استفاده کامل از منابع فدرال را برای برخورد با طوفان ایرما داده‌است، طوفانی که سواحل ایالت فلوریدای امریکا را متأثر ساخته است.

آقای پنس دیروز در دیدار از اداره فدرال حالات اضطرار، در حضور شماری از اعضای کابینه ترمپ گفت:
"تازه از کمپ دیوید برگشته ایم، رئیس جمهور ترمپ حالات را ۲۴ ساعت نظارت کرده‌است. مردم جنوب فلوریدا، مردم تمام ایالت باید بدانند که با شما هستیم. رئیس جمهور دستور استفاده کامل منابع حکومت فدرال را در حمایت از تلاش‌های والی فلوریدا ریک سکات و مقامات محلی و ایالتی داده‌است. ما به این کار ادامه می‌دهیم."

مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا
مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا

آقای پنس افزود، مهم است به یاد داشته باشیم که این یک طوفان خیلی خطرناک است و از همه کسانی‌که در مناطق تحت خطر این طوفان زندگی می‌کنند می‌خواهیم به هشدارهای مقامات محلی توجه کنند.

این اظهارات معاون رئیس جمهور امریکا در حالی ایراد شده‌است که طوفان ایرما به سمت ایالت فلوریدا در حرکت است، و دیروز بخش‌های از شهر میامی را زیر آب کرد.

این طوفان با وزش بادهای متواتر بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت از مجمع جزایر فلوریدا گذشت و انتظار می‌رود ناوقت امروز به خلیج مکسیکوی فلوریدا به شمول مناطق تمپا و سینت پیترزبرگ برسد.

مقامات ایالتی فلوریدا دستور تخلیۀ بیش از ۵ میلیون تن از باشندگان محلاتی را داده‌اند که انتظار می‌رود طوفان ایرما به آنجا برسد.

XS
SM
MD
LG