لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۵

اشرف غنی روی مبارزه مشترک با تروریزم در نشست ملل متحد سخنرانی می‌کند


انتظار می‌رود محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیشتر در مورد تهدیدات تروریزم و سهم گرفتن کشورهای مختلف در مبارزه مشترک با این پدیده سخنرانی نماید.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز سه شنبه در کنفرانس مشترک با شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه در کابل با اشاره به این مسئله گفت که رئیس جمهوری کشور در حاشیه این نشست با رهبران کشورهای مختلف بخصوص صدراعظم مؤقت پاکستان نیز روی موضوع تهدید تروریزم گفت‌وگو می‌کند.

دوا خان مینه پال
دوا خان مینه پال

وی گفت:

"رئیس جمهوری افغانستان به نیویارک رسیده‌است ناوقت امشب در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز اول این نشست سخنرانی می‌کند رئیس جمهور بیشتر روی تهدیدات تروریزم و سهم کشورها در بخش مبارزه با تروریزم سخنرانی خواهد کرد."

آقای مینه پال افزود که رئیس جمهور در این نشست در کنار تهدید تروریزم در مورد دست آوردهای حکومت وحدت ملی در سه سال گذشته و برنامه‌های بعدی نیز معلومات ارائه می‌کند.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری همچنان گفت که در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد محمد اشرف غنی با دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا نیز ملاقات کرده و محور گفت‌وگوهای دو طرف را گسترش روابط میان دو کشور و مبارزه با تروریزم تشکیل می‌دهد.

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در نیویارک افتتاح گردیده و روی موضوعات عمومی در آن بحث صورت می‌گیرد.

نماینده‌های کشورهای عضو این سازمان هفته گذشته در نشست‌های مقدماتی روی راه‌های جلوگیری از قاچاق انسان، تأمین صلح در کشورهای جنگ زده و شرایط مهاجرت‌های غیر قانونی بحث کرده‌اند.

در سفر نیویارک محمد اشرف غنی را صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه افغانستان و برخی مقامات بلند رتبه دیگر همراهی می‌کنند.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نیز در مورد شرکت صلاح الدین ربانی در نشست وزرای خارجه سازمان کشورهای عضو همکاری‌های اقتصادی ایکو که در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد سخن گفت:

شکیب مستغنی
شکیب مستغنی

"وزیر خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در سخنرانی که خواهند داشت بیشتر در باره اهمیت همکاری اقتصادی کشورهای منطقه در چهارچوب سازمان ایکو اولویت‌های دولت افغانستان برای همگرایی اقتصادی منطقوی و بیشتر شدن تعامل دو جانبه و چند جانبه اقتصادی در سطح منطقه صحبت خواهند کرد."

آقای مستغنی می‌گوید که سرپرست وزارت خارجه افغانستان همچنان در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی که زیرنام"تماس" برگزار می‌گردد نیز سخنرانی می‌کند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرند که پیش از این هیئت اداری ولسی جرگه با مهم خواندن شرکت رئیس جمهوری افغانستان در این نشست از وی تقاضا کرده بود که تمامی خواست‌های مردم افغانستان را که عمدتاً تأمین صلح و ثبات در کشور می‌باشد برای جهانیان به صورت واضح بیان کند.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG