لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۵

"گوگل" چگونه ایجاد شد و چی اهمیت دارد؟


سپتامبر امسال مصادف است با نزدهمین سال ایجاد سیستم تنطیم و دسترسی به اطلاعات "گوگل" که سیستم جستجو و دسترسی به اطلاعات را در سطح جهان دگرگون ساخت.

  • "گوگل" چگونه ایجاد شد و چی اهمیت دارد؟

در سال ۱۹۹۷ میلادی لاری پیج(Larry Page) یکی از موسسان آینده گوگل (Google) به پوهنتون سانفورد رفت تا دکتورایش را در رشته کمپوتر ساینس تعقیب کند.

از بین آن همه محصل این پوهنتون، بطور تصادفی به سرگی برین (Sergey Brin) موسس آینده دیگر گوگل وظیفه داده شد تا در آشنای با محیط پوهنتون، لاری پیج را کمک کند.

اپلیکیشن های گوگل
اپلیکیشن های گوگل
  • این تصادف آغاز همه چیز بود.
  • این دو محصل برای رسیدن به یک هدف مشترک تصمیم گرفتند.
  • این هدف تنظیم اطلاعات و فراهم آوری دسترسی به آن در سطح جهان بود.
  • این تصمیم سرگی برین و لاری پیج منجر به تاسیس شبکه تنظیم و دسترسی به اطلاعات گوگل شد و آن‎ها نخستین دفتر شان را در گاراج خانه شان افتتاح نموده و به کار آغاز کردند.

اینک نزده سال از آن زمان می‎گذرد و دفتر مرکزی گوگل که از گاراج یک خانه آغاز شده بود، در یکی از زیبا ترین و قیمتی ترین مناطق کالیفورنیا در امریکا موقعیت دارد.

حدود بیش از نصف نفوس کره زمین یعنی بیش از ۴،۵ میلیارد تن در ۱۶۰ کشور جهان از شبکه تنظیم و دسترسی به اطلاعات گوگل استفاده می‎کنند.

۷۲۰۵۳ کارمند برای شرکت تکناولوژی گوگل کار می‎کنند.
۷۲۰۵۳ کارمند برای شرکت تکناولوژی گوگل کار می‎کنند.

در شبکه جهانی انترنت گوگل بیشترین استفاده کننده را دارد.

۷۲۰۵۳ کارمند برای شرکت تکناولوژی گوگل کار می‎کنند و سرمایه آن در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۸۹ میلیارد دالر بود.

گوگل (Google) دیگر امروز صرف یک سیستم تنظیم و دسترسی به اطلاعات نیست، به بزرگترین شرکت تکناولوژی مدرن در سطح جهان تبدیل شده‎است و در عرصه‎های مختلف تکناولوژی از موترهای بدون راننده، تا عینک‎ها و لینزهای هوشمند گرفته تا تحقیقات در عرصه‎های مختلف علمی و تکناولوژی مدرن، تشویق و انکشاف آموزش و نو آوری در سطح جهان فعالیت دارد.

XS
SM
MD
LG