لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۶

نمایشگاه مشترک افغانستان و هند در نبود داکتر عبدالله در دهلی نو افتتاح شد


نمایشگاه مشترک افغانستان و هند روز چهارشنبه در دهلی نو راه اندازی شد.

خبرنگار رادیو آزادی که برای پوشش این نمایشگاه به هند رفته‎است می‎گوید، درین نمایشگاه حدود ۲۴۰ تجار افغان، ۵۰۰ تجار هندی و ۶۰ شرکت امریکایی سهم گرفته‎اند.

در نخستین روز این نمایشگاه چهار روزه محصولات افغانستان به نمایش گذاشته شده که به گفته خبرنگار رادیو آزادی در آن قالین، میوه خشک و تازه، زعفران و سنگ‎های قیمتی افغانستان شامل اند.

قرار بود این نمایشگاه از سوی عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان افتتاح شود اما بنا بر حمله راکتی روز چهارشنبه بالای میدان هوایی حامد کرزی در کابل گفته می‎شود که پرواز آقای عبدالله به تاخیر مواجه شد.

این نمایشگاه از سوی همایون رسا وزیر تجارت و صنایع افغانستان افتتاح شد.

مقام‎های افغان هدف راه اندازی این نمایشگاه را جلب سرمایه گزاران خواند، قرار است تجار افغان در مدت چهار روزی‎که این نمایشگاه جریان دارد، با تجار هندی و مسئولین شرکت‎های امریکایی طی ۱۲ نشست جداگانه ملاقات کنند تا آن‎ها را به سرمایه گزاری در افغانستان تشویق نمایند.

۶۰۰ تُن میوه تازه از طریق دهلیر هوایی به هند صادر شده‎است.
۶۰۰ تُن میوه تازه از طریق دهلیر هوایی به هند صادر شده‎است.

گفته می‎شود که در روز چهارم، این نمایشگاه به روی مردم عام نیز باز خواهد شد تا به آن‎جا رفته و از محصولات افغانستان خریداری کنند.

پیش از این ریاست اجرائیه افغانستان نیز گفته بود که سفر تجار افغان به هند جلب توجه تجار هندی برای سرمایه گزاری در افغانستان است.

این نمایشگاه در حالی در دهلی نو برگزار شده‎است که مسئولین اتاق تجارت و صنایع افغانستان امروز گفتند، در صادرات میوه تازه کشور یازده درصد افزایش یافته‎است.

به گفته این مسئولین تنها ۶۰۰ تُن میوه تازه از طریق دهلیرهوایی به هند صادر شده‎است.

XS
SM
MD
LG