لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۳

جمشیدی: در نتیجه عملیات تصفیوی ده‌ها طالب مسلح در زون شمال کشته شدند


مسئولان قول اردوی شاهین در زون شمال افغانستان می‌گویند که در پنج ولایت شمالی در جریان ۲۴ ساعت گذشته ده‌ها طالب مسلح کشته و مجروح شده‌اند.

نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی شاهین در صحبت با رادیو آزادی گفته که در چوکات عملیات خالد ۹۶ شب گذشته در ولایات کندز، بغلان، بلخ، جوزجان و فاریاب ۲۳ طالب مسلح کشته شده و نزدیک به ۱۰ تن دیگر مجروح اند.

سخنگوی قول اردوی شاهین می‌گوید در این عملیات قوت‌های هوایی نیز شامل اند.

نصرت الله جمشیدی
نصرت الله جمشیدی

آقای جمشیدی در رابطه گفت:

"در جریان ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ طالب کشته و مجروح شده و همچنان یک تن شان زنده دستگیر شده‌است. مهمات دست داشته طالبان در اختیار قوت‌های افغان قرار گرفته و ۵ عملیات مختلف در زون شمال ادامه دارد."

مقامات قول اردوی شاهین می‌گویند که در جریان عملیات البرز ۱۲ در منطقه تاله و برفک ولایت بغلان شب گذشته طالبان مسلح مورد حملات قوت‌های هوایی قرار گرفته و مجبور به ترک ساحات در دست داشته خود شدند.

نصرت الله جمشیدی می‌گوید که در ولسوالی‌های سوزمه قلعه، صیاد و برخی نقاط مرکزی ولایت سرپل نیز جهت سرکوب طالبان مسلح عملیات خالد ۹۶ جریان دارد و به زودی جهت واپس گیری کوهستانات نیروهای بیشتر به سرپل اعزام خواهد شد.

وی گفت که در این عملیات بیشتر شبه نظامیان خارجی که در نا امنی‌های سرپل دست دارند مورد هدف قرار خواهند گرفت.

پیش از ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل به رادیو آزادی گفته است که شبکه تحریک طالبان ازبکستان در ساحات مرزی جوزجان - سرپل فعالیت داشته و در تلاش جلب و جذب نیرو مخالف دولت جهت نا امنی در سرپل است.

سخنگوی قول اردوی شاهین می‌گوید که در ولسوالی چتمال ولایت بلخ نیز عملیات تحت نام خالد ۱۱ علیه طالبان مسلح ادامه دارد که هدف اساسی آن دفع تحرکات طالبان و تصفیه سازی مناطق نا امن این ولسوالی است.

با این حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح ادعا دارد که در جریان بیش از یک هفته گذشته در زون شمال کشور بیش از ۳۰ نیروی امنیتی افغان کشته و مجروح شده‌است.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG