لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۲

بهرامی: ناتو برای تقویت صلح افغانستان بالای پاکستان فشار وارد می‌کند


وزیر دفاع افغانستان می‌گوید کشورهای عضو ناتو وعده نموده‌اند که برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان بر پاکستان فشار وارد می‌کنند.

دگر جنرال طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان می گوید وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو وعده نمودند که بر پاکستان فشار وارد می‌کنند تا از حمایت گروه‌های دهشت افگن دست بکشد.

"وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو وعده نمودند که بر پاکستان فشار وارد می‌کنند."

جنرال بهرامی در مصاحبۀ خصوصی در حاشیۀ اجلاس وزیران دفاع کشورهای ناتو در بروکسل به رادیو آزادی گفت که ناتو فشارهای خود بر پاکستان را افزایش خواهد داد تا این کشور مجبور شود که با تلاش‌های صلح در افغانستان صادقانه همکاری کند ولی جزئیات بیشتر نداد.

طارق شاه بهرامی
طارق شاه بهرامی

او افزود:

"این قبل از وقت خواهد بود که دربارۀ چگونگی این فشار ها چیزی گفته شود. ولی درمجموع فشار سیاسی افزایش خواهد یافت تا پاکستان از تروریزم وحمایت تروریزم دست بکشد ومجبور شود که درحل سیاسی درافغانستان صادقانه همکاری کند."

قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان نیز در گردهمایی دیروز تأکید کرد که فشار نظامی بر مخالفین و دیپلوماتیک بر کشورهای همجوار افغانستان تا هنگام برقراری صلح و آرامی در این کشور هم‌زمان ادامه خواهد یافت.

جنرال جان نکلسن در گفت‌وگوی ویژه به رادیو آزادی گفت که مخالفین مسلح هنوز هم در پاکستان مراکز دارند.

او افزود که گفت‌وگوهای خصوصی به این ارتباط با پاکستان ادامه دارد ولی اگر وضعیت تغییر نکند فشارها بالای این کشور افزایش خواهد یافت.

جان نیکسن
جان نیکسن

او افزود:

"گفت‌وگوهای خصوصی جریان دارد ولی هنوز ما کدام تغییری در روش پاکستان ندیده‌ایم و دشمن هنوز هم از پناه‌گاه‌های ایمن خود در پاکستان فعالیت می‌کند. ولی ما می‌خواهیم که در چند ماه آینده شاهد تغییر روش پاکستان باشیم."

با مرور تقریباً سه ماه از اعلان استراتژی نو امریکا برای افغانستان و منطقه که در آن روی افزایش فشار بر اسلام آباد تأکید شد اکنون کشورهای هم پیمان ناتو هم چنین فشار را برای پیروزی ماموریت ناتو در افغانستان مهم می‌دانند.

وزیران دفاع ناتو در گردهمآیی دو روزه خود در بروکسل که دیروز به پایان رسید فیصله نمودند که حدود سه هزار سرباز تازه نفس به افغانستان می‌فرستند.

بحث ناتو روی امنیت افغانستان
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:02:08 0:00

آنها همچنین متعهد شدند که برای حمایت از نیروهای افغان سالانه یک ملیارد دالر کمک می‌کنند.

ولی در عین حال از حکومت افغانستان خواستند که فساد اداری را خصوصاً درصفوف نیروهای ملی امنیتی و دفاعی خود از بین ببرد.

XS
SM
MD
LG