لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۳

نگرانی باشنده‌گان بلخ از افزایش نا امنی‌های روز افزون در این ولایت!


نمایش شهر مزار شریف
نمایش شهر مزار شریف

باشنده‌گان بلخ از افزایش نا امنی‌ها و حملات مسلحانه توسط افراد مسلح ناشناس ابراز نگرانی نموده مسئولان امنیتی را به بی‌توجه‌ای به وضعیت امنیتی این ولایت متهم می‌کنند.

باشنده‌گان ولایت بلخ شکایت دارند که از حدود یک و نیم ماه به این‌سو وضع امنیتی در شهر مزارشریف نا امنتر از هر زمانی دیگر بوده و همه روز شاهد وقوع جرایم جنایی و قتل‌های مرموز در نقاط مختلف این شهر هستند.

آنان می‌گویند که در جریان هفته گذشته علاوه بر چندین قتل مرموز شاهد انجام حملات انتحاری و ترور مسلحانه افراد با نفوس توسط تفنگداران ناشناس در مرکز ولایت بلخ شهر مزارشریف بوده اند.

احمد صمیم حسینی یک باشنده‌ مزارشریف ابراز نگرانی می‌کند که نا امنی در مزارشریف بیشتر شده و باعث ایجاد نگرانی در میان مردم شده‌است و دولت نیز جهت حل این مشکل بی‌توجه باقی مانده‌است.

وی گفت:

"وضعیت امنیتی در شهر مزارشریف بیخی خراب است، هر روز انتحار، انفجار و ترور در این‌جا به وقوع می‌پیوندد. باید خلص بگویم که وضعیت خارج از کنترول نیرو های امنیتی است."

قادر یک باشنده دیگر مزارشریف بی‌توجه‌ای مسئولان امنیتی و عدم جدیت سران حکومت محلی در اجرأی وظایف مربوطه شان را عامل اساسی افزایش نا امنی‌ها در مزارشریف عنوان می‌کند.

قادر گفت:

"همه اتفاقات در اثر بی‌توجه‌ای حکومت و مسئولان امنیتی رخ می‌دهد، دولت باید توجه کند تا چه زمان ما شاهد کشتار و قتل‌ها توسط افراد نا معلوم باشیم پس دولت چه مکلفیت دارد."

با این حال شیر جان درانی سخنگوی پولیس بلخ با تائید کشتارهای هدفمند افراد با نفود و وقوع حملات انفجاری و انتحاری در این شهر استدادل می‌کند که مزارشریف در امنیت کامل به سر می‌برد و وقع جرایم جنائی یک امر طبیعی در همه جوامع بشری است.

سخنگوی قوماندانی امنیه بلخ امروز "شنبه ۲۰ عقرب ۱۳۹۶" با آن که می‌گوید مزارشریف در امنیت کامل به سر می‌برد، اما از دستگیری اختطاف چیان، دزدان موتر سایکل سوار و قاتلین و قاچاقچیان مواد مخدر در این ولایت حرف می‌زند.

وی به رادیو آزادی گفت:

"همه این دست آورد است که یک طفل اختطاف می‌شود ما در ظرف ۲۴ ساعت دستگیر می‌کنیم. مجرمین مبایل دزد را ما دستگیر می‌کنیم کسی که اذیت می‌کند آن‌ها را با موتر شیشه سیاه دستگیر می‌کنیم. این همه مبارزه است با جرم و جنایت و مقابل کسانی‌که می‌خواهند امنیت ولایت بلخ را اخلال بکنند."

باید یاد آور شد که تنها شهر مزارشریف گواه حملات انفجاری و ترور شخصیت‌های با نفوذ توسط افراد مسلح ناشناس نیست، هنوز هم ساکنان ولسوالی‌های چهار بولک، چمتال شولگره ولایت بلخ از حضور طالبان مسلح در مناطق شان شکایت دارند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب‌زی

XS
SM
MD
LG