لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۵

عبدالله عبدالله با جیمز متیس و مک‌مستر روی موضوعات امنیتی و دفاعی گفت‌وگو کرد


عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ افغانستان در جریان دیدارش از امریکا با مقامات ارشد امنیتی و دفاعی آن‌کشور ملاقات کرده‌است.

در دیدارهای رئیس اجرائیه حکومت افغانستان و مقامات ارشد دفاعی و امنیتی امریکا روی سلسله موضوعات مهم میان دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان در ملاقاتش با جنرال ایچ آر مک‌مستر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا ناوقت دیروز، روی مشارکت کابل و واشنگتن در تلاش‌ها برای ایجاد ثبات در افغانستان و مبارزه علیه تروریزم صحبت کرد.

در صفحۀ رسمی تویتر آقای عبدالله آمده‌است که وی در دیدار با آقای مک‌مستر در مورد مأموریت نظارتی، آموزشی و تجهیز قوای افغان صحبت نموده و هم در این دیدار روی ادامه مشارکت دو کشور در بخش رسیدن به صلح و رفاه در افغانستان و سرکوب تروریزم و تندروی در منطقه صحبت کرد.

در این دیدار، مشاور امنیت ملی امریکا تأکید کرد که کشورش به دنبال اعلان استراتژی جدید برای افغانستان و جنوب آسیا، به همکاری نزدیک خود با افغانستان در عرصه‌های مختلف مخصوصاً تقویت قوای مسلح و تقویت دموکراسی در این‌کشور ادامه می‌دهد و آماده است در کنار سایر متحدين بین‌المللی، افغانستان را در مبارزه با گروه‌های تروریستی و از بین بردن پناه‌گاه‌های آنان كمک کند.

آقای عبدالله قبل از دیدار با ایچ آر مک‌مستر با جنرال جیمز متیس وزیر دفاع امریکا دیدار داشت و با وی روی استراتژی جدید رئیس جمهور ترمپ برای افغانستان و جنوب آسیا، تلاش‌های ضد شورشیان، قطع حمایت دولتی از تروریستان، مخفیگاه‌های و منابع تمویل تروریستان و مراکز آموزشی تررویستان در خارج از افغانستان صحبت کرد.

در صفحه رسمئ فیسبوک آقای عبدالله آمده‌است که وزیر دفاع امریکا از تعهدات اخیر کشورهای ناتو برای افغانستان و مبارزه با دهشت افگنی اظهار رضایت نمود و این اقدام را نشانه بارز حمایت بین‌المللی از افغانستان و پیام به موقع به طالبان و حامیان‌شان عنوان کرد.

دیدار رئیس اجرائیه و هیئت همراهش با مقامات ارشد دفاعی و امنیتی امریکا قبل از آن صورت گرفته‌است که قرار است وی فردا جمعه «۲۶ عقرب ۱۳۹۶» در یک جلسه امنیتی مسمی به هلیفکس در کانادا شرکت کند.

در این نشست امنیتی نماینده‌گان ۳۰۰ کشور و نهاد بین‌المللی شرکت خواهند داشت.

XS
SM
MD
LG