لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۲۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۹

ارگ: بعضی اشخاص در تلاش سوء تعبیر اظهارات رئیس جمهور غنی اند


ارگ ریاست جمهوری بعضی از اشخاص را متهم کرد که در تلاش سوء تعبیر از اظهارات روز شنبه رئیس جمهور اند تا اذهان عامه را مغشوش ساخته وانمود کنند که گویا رئیس جمهور به زنان کشور احترام ندارد.

رئیس جمهور در این اظهارات اش خطاب به مخالفان سیاسی اش که ادعا می‎کنند برخی مقامات حکومت افغانستان با داعش ارتباط دارند گفت:

"کسانی که این ادعا را دارد به محکمه بروند و ادعا خود را ثابت کنند در غیر ان چادر بپوشند."

اما ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه‎اش گفته که رئیس جمهور این محاوره را به تعبیر محلی آن استفاده کرده و هرگز هدف ان تحقیر به زنان کشور نبوده‎است.

در اعلامیه آمده‎است که رئیس جمهور یکی از حامیان حقوق زن در کشور بوده و در سه سال گذشته کارهای بی پیشینه را در این زمینه انجام داده‎است:

"احترام رئیس ‌جمهور به زنان به عنوان معماران اصلی جامعه ناشی از باور وی به نقش موثر و کلیدی آن‌ها در ساختن یک جامعه انسانی عاری از خشونت، الهام گرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور می‌باشد."

این اعلامیه در حالی نشر می‎شود که شماری از مدافعان حقوق زن در رابطه به اظهارات رئیس جمهور واکنش نشان دادند و حتی تلاش‎های رئیس جمهور را به پرسش گرفتند.

اما ارگ در اعلامیه خود گفته‎است که رئیس جمهور همواره از نقش آنان و بانوی اول افغانستان به افتخار یاد آوری کرده و گفته‎است که زنان افغان با شهامت و با عزت اند و بر سر نقش زنان در سیاست٬ جامعه و فرهنگ تاکید داشته‎اند.

در اخیر اعلامیه آمده‎است که با وجود این همه این تعبیر احساسات زنان را مجروح کرده‎است پس رئیس جمهور از زنان افغان معذرت خواهی می‌کند.

XS
SM
MD
LG