لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۲

مقامات غور: دوسیۀ اعضای خانواده «رویا» به سارنوالی فرستاده شده‎است


مسئولان امنیتی می‎گویند دوسیه اعضای فامیل رویا دختری‎که به تازه‎گی در ولسوالی دولینه مورد شکنجه قرار گرفته بود، به سارنوالی فرستاده شده‎است.

به‌گفته آنان در تحقیقات‌شان دریافته‎اند که این دختر به شدت مورد خشونت‎های خانواده‎گی قرار گرفته‎است.

دختر ۱۲ ساله به نام مستعار "رویا" دو روز قبل در ولسوالی دولینه ولایت غور به دلیل جراحات سنگینی ‎که از اثر شکنجه و لت‌وکوب برداشته بود برای درمان از سوی یک تن از وابستگانش به یکی از مراکز صحی مرکز غور مراجعه کرده بود.

اما به دنبال نشر این گزارش برای اولین بار از سوی رادیو آزادی، مسئولان امنیتی اعضای خانواده این دختر را که شامل خشو، خسر، شوهر و خواهر شوهرش می‎شوند، بازداشت و جهت تحقیق به مرکز این ولایت فرستادند.

رویا
رویا

با این اساس مسئولان در قوماندانی امنیه غور می‎گویند که آنان دوسیه افرادی‎که از سوی رویای ۱۲ ساله متهم به جنایت علیه وی شده‎اند، امروز به سارنوالی استیناف سپرده‎اند.

عبدالهادی چهل غوری مدیر مبارزه با جرایم جنایی قوماندانی امینه غور می‎گوید:

"پولیس قوماندانی اعضای خانواده یک طفل را که از سوی‌شان لت‌وکوب شده بود، بازداشت کرده‎است و امروز بعد از تحقیقات دوسیه‌شان به سارنوالی فرستاده شده‎است، اما جراحات که در بدن دختر بود نشان می‎داد که لت‌وکوب شده‎است و بینی وی شکسته بود و دیگر بدنش نیز جراحت برداشته بود."

با این حال عبیده شرر سارنوال منع خشونت در سارنوالی استیناف غور می‎گوید که دوسیۀ ۴ تن از متهمین به سارنوالی استیناف رسیده‎است و آن‎ها تا تکمیل شدن تحقیقات هر کدام از متهمین را به ۱۵ روز حبس محکوم کرده‎اند.

خانم شرر می‎گوید:

"این دوسیه امروز به سارنوالی رسیده‎است و ما قرار توقیفی صادر کردیم که متهمین فرار نکنند و به هر کدام‌شان ۱۵ روز قرار توقیفی صادر کردیم و قرار است تا امروز احضار شوند و راجع به این موضوع تحقیقات آغاز می‎شود."

رویا دختری‎که که تمام بدنش جراحت دارد دو روز قبل به رادیو آزادی گفت که وی از سوی اعضای فامیل شوهرش به شدت لت‌وکوب شده بود و پس از مجبور ساختن وی به خوردن غذای پس‌مانده سگ‌شان هم‌چنان بر ناحیه شرم‌گاهش چوب داخل کرده‎اند.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG