لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۶

حکایت دردناک رویای ۱۲ ساله از ۱۵۰ نشانۀ خشونت در بدن‌اش!


رویا و سخی داد
رویا و سخی داد

هنوز طفل بود و چیزی از نامزادی و خانه‌داری نمی‎دانست که به نکاح مردی به نام عید گل درآمد و تمام آرزوی‎های کودکانه‎اش به باد فنا سپرده شد.

وی ۹ سال داشت که در عوض رفتن به مکتب و بازی‎های کودکانه راهی خانه شوهر شد، روزگار سیاهش در خانه که قرار بود عمر خود را سپری کند در زیر شکنجه و ظلم آغاز شد.

اعضای فامیل این طفل در ولسوالی دولینه ولایت غور که آن را به‌عنوان عروس خود به خانه برده بودند بعد از شکنجه‎های زیاد بر ناحیه شرم گاهش چوب داخل نموده‎اند.

این دختر که اکنون در یکی از مراکز صحی در مرکز غور مراجعه نموده می‎گوید که ظلم‎های زیادی بر وی صورت گرفته و خسرش همواره غذا های باقی مانده سگش را بر وی می‎خوراند.

این دختر با نام مستعار رویا با چهره پندیده و بدن پر از جراحاتی‎که دارد، امروز برای تداوی از سوی یکی از وابستگانش به مرکز صحی خصوصی داکتر میرا جان احمدی آورده شده‎است.

رویا [اسم مستعار]
رویا [اسم مستعار]

این طفل ۱۲ ساله که در خانه شوهرش جز ذلت دیگر چیزی ندیده‎است، با روحیه پر از وحشت می‎گوید، خسرش که صالح نام دارد روزانه وی را برای جمع‌آوری مواد سوخت به کوه می‎فرستاد و بعد از برگشت وی را مجبور به خوردن غذا های بازمانده سگ‌شان می‎کرد.

وی می‎گوید:

"وقتی خانه را جارو می‎کردم و باز یک بوجی به دستم می‎دادند که برو هیزم یا مواد سوخت بیار و می‎رفتم وقتی می‎آمدم می‎گفتند، برو نان‎های باقی مانده سگ را بخور، وقتی نمی‎خوردم می‎گفتند دیگر نان نمیتیم باشه بمیری باز همسایه‎ها برایم مخفی نان می‎دادند."

سخی داد نیز یکی از وابستگان این دختر با نگرانی از وضعیت رویا می‎گوید که در کنار همه ظلم‎های که بر این طفل وارد شده‎است در آله تناسلی وی با چوب زده‎اند.

به‌گفته سخی داد در وجود این دختر ۱۵۰ اثر لت‌وکوب و سوختگی که توسط سیخ آهن صورت گرفته‎است به نظر می‎رسند.

سخی داد
سخی داد

وی می‎گوید:

"پدر این دختر فعلاً به ایران می‎باشد. وی دختر را در بدل زن داده‎است و به خود زن گرفته و به این طفل بسیار ظلم شده، سیخ‎ها را داغ کردند به وجود آن چسپانیدن که ۱۵۰ داغ داره و شرم نباشه به مادر زاد از پس و پیش چوب زدند."

از سوی هم داکتران در کلینیک خصوصی میر اجان احمدی با تائید آزار جنسی توسط چوب بر این دختر می‎گویند وجود این طفل از اثر لت‌وکوب و شکنجه، جراحت‎های سنگین برداشته‎است.

داکتران: به این طفلک زیاد آسیب رسیده و شکنجه شده‌است
داکتران: به این طفلک زیاد آسیب رسیده و شکنجه شده‌است

شیما یکی از داکتران می‎گوید:

"از نگاه طبی به این طفلک زیاد آسیب رسیده و شکنجه شده، اما از ناحیه دامن زیاد آسیب دیده که اصلاً قابل تصور نیست."

از سوی هم بسم‌الله صدیقی سرپرست قوماندانی امینه ولسوالی دولینه می‎گوید، آن‎ها در پیوند به این موضوع خشو، خسر و شوهر این دختر را بازداشت کرده و به مرکز این ولایت فرستاده‎اند.

آقای صدیقی به رادیو آزادی می‎گوید:

"ما عاملین قضیه را دستگیر نموده‎ایم که شامل خسر، خشو، شوهر و خواهر شوهر این دختر می‎شود و امروز به طرف مرکز فرستادیم و این‎ها در کارهای که به دختر صورت گرفته اقرار نموده‎اند."

به‌گفته رویا وی بسیاری شب‎ها را که پشت مواد سوخت فرستاده می‎شد در کوه سپری می‎کرد و اکنون از حکومت می‎خواهد تا عدالت را در قضیه وی تأمین نماید.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG