لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۷

مقامات: در دو هفته اخیر ۴۵ تن به اتهام جرایم مختلف در هرات بازداشت شده‌اند


مقامات پولیس در ولایت هرات از بازداشت چهل و پنج تن به اتهام جرایم مختلف جنایی در این ولایت سخن می‎زنند.

این متهمین در دو هفته اخیر بازداشت شده‌اند.

امین الله امین آمر امنیت قوماندانی امنیه هرا ت به خبرنگاران گفت افراد بازداشت شده در نا امنی‎های این ولایت دست داشته‎اند.

وی افزود:

"مظنونان به جرایم قتل، سرقت‌های وسایط، مسلحانه، تهدید، فروش مواد مخدر، عاملان لت‌و‌کوب و مجروحیت هستند که دستگیر شده‌اند و از نزد این افراد هشت میل سلاح کمری و امبرلز نیز به دست آمده‎است."

تدابیر امنیتی در هرات
تدابیر امنیتی در هرات

آمر امنیت قوماندانی امنیه هرات از وجود سلاح‎های شکاری و فروش آن در این ولایت ابرازنگرانی کرده می‎گوید که برخی از افراد کوشش دارند تا با استفاده از این‎گونه سلاح‎ها دست به فعالیت‎های تروریستی بزنند.

آمر امنیت قوماندانی امنیه هرات می‎گوید آنان اقدامات جدی را بخاطرجمع آوری این گونه سلاح‎ها روی دست گرفته و تلاش دارند تا از خرید و فروش آن نیز جلو گیری نمایند:

"از این سلاح‌ها مخالفان مسلح دولت استفاده می‌کنند. در ترورها و در سرقت‌های مسلحانه به کار برده می‌شود. خیلی از مجرمانی را که دستگیر کرده‌ایم از این سلاح‌ها استفاده می‌کردند و به این‌نتیجه رسیدیم که این سلاح‌ها را جمع‌آوری کنیم."

مقامات پولیس در حالی اقدام به جمع آوری این گونه سلاح‎ها می‎کنند که در سال‎های اخیرافراد مسلح ناشناس با استفاده از سلاح‎های مختلف از جمله شکاری اقدام به ترور برخی از افراد در این ولایت کرده‎اند.

کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات از اقدامات نیروهای امنیتی در این مورد ستایش کرده اما تاکید دارد که در برخی از ولسوالی‎های این ولایت نفوذ مخالفان مسلح دولت بیشتر شده‎است.

کامران علیزایی
کامران علیزایی

او افزود:

"در برخی ولسوالی‌ها هنوزهم مشکلات امنیتی وجود دارد. در جلسه شورای نظامی، قول قاطع از سوی مقام‌های امنیتی داده شده که به زودترین فرصت مشکل ولسوالی‌های ناامن هم حل خواهد شد."

این تلاش‎ها در حالی صورت می‎گیرند که در سال‎های گذشته ولایت هرات شاهد افزایش اختطاف‎ها، ترورها و دزدی‎های مسلحانه بود.

اما اخیراً دیده می‎شود که وضعیت امنیتی در این ولایت بهبود یافته‎است.

چند روز قبل حمیدالله خادم رئیس اتحادیه صنعتگران هرات وضعیت امنیتی در این ولایت را برای فعالیت تاجران و سرمایه گذاران قناعت بخش خواند تاکید کرد که این روند باعث شده افزایش شرکت‎های تجارتی در شهرک صنعنی هرات شده‎است.

گزارش: شاه پور صابر-هرات

XS
SM
MD
LG