لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۲

احمدزی: هیچ‌گونه مشکل سیاسی و حقوقی در روند توزیع تذکره الکترونیکی موجود نیست


بحث‌ها و مشوره‌ها میان ریاست جمهوری افغانستان و ادارۀ مرکزی ثبت احوال نفوس در مورد تاریخ دقیق آغاز توزیع تذکره‌ الکترونیکی با جدیت جریان دارند و این روند به‌زودی آغاز می‌شود.

روح‌الله احمدزی سخنگوی ادارۀ مرکزی ثبت احوال نفوس به رادیو آزادی گفت، این اداره از دو هفته به این‌سو از لحاظ تخنیکی و فنی آماده‌گی کامل برای آغاز روند توزیع تذکره‌ الکترونیکی داشته‌است.

احمدزی افزود:

"فعلاً ما در هماهنگی با ریاست دفتر جلالتماب رئیس جمهور، مشخصاً روی تاریخ آغاز این روند ملی مشوره و بحث داریم که کدام تاریخ را رئیس جمهور به‌خاطر آغاز این روند ملی انتخاب می‌کند، روی آن کار می‌کنیم و مشوره‌ها جریان دارند، ان‌شاءالله در روزهای نزدیک در حضور نخبه‌ها و رسانه‌ها آن را اعلان خواهیم کرد."

سخنگوی ادارۀ مرکزی ثبت احوال نفوس افغانستان از عدم موجودیت مشکلات سیاسی سد راه این پروسه نیز اطمینان داد و در پاسخ به این سؤال که آیا جنجال‌های قبلی در این زمینه حل شده‌اند؟ گفت:

"کاملاً، از لحاظ قانونی ما هیچ‌گونه مشکلی نداریم. قانون صراحت دارد و در آن واضح آمده‌است، مشکلات قانونی ما حل شده، این قانون از طرف شورای ملی به تصویب رسیده، سه هفته پیش از سوی رئیس جمهور توشیح شد و دیروز در جریده رسمی هم این قانون به نشر رسید. از این لحاظ هیچ‌گونه مشکل قانونی، حقوقی و سیاسی سد راه ما نیست."

این اطمینان ادارۀ ثبت احوال نفوس بعد از آن داده شد که اعضای مشرانو جرگه افغانستان نیز دیروز یک‌شنبه در جلسه عمومی‌‌شان گفتند، موضوع تذکره‌ الکترونیکی کاملاً حل شده و هیچ بهانه برای تأخیر در توزیع آن وجود ندارد.

این در حالیست که یک منبع ریاست جمهوری افغانستان که نخواست نامش گرفته شود به رادیو آزادی گفت، روند توزیع تذکره‌ الکترونیکی به زودی آغاز می‌شود.

XS
SM
MD
LG