لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۹
حمله مهاجمان مسلح بر هوتل انترکانتیننتال در کابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:22 0:00

رحیمی: در حمله مهاجمان مسلح بر هوتل انتر کانتیننتال ۵ تن کشته شده‎اند

حمله بر هوتل انترکانتیننتال در کابل حوالی ۹:۴۰ دقیقه دیشب پس از آن آغاز شد که به گفتۀ مقام‌ها حداقل ۴ مهاجم وارد ساختمان هوتل شدند و شروع به تیراندازی کردند. نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله افغانستان دیشب به رادیو آزادی گفت ...

حمله بر هوتل انترکانتیننتال در کابل حوالی ۹:۴۰ دقیقه دیشب پس از آن آغاز شد که به گفتۀ مقام‌ها حداقل ۴ مهاجم وارد ساختمان هوتل شدند و شروع به تیراندازی کردند.

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله افغانستان دیشب به رادیو آزادی گفت که به زودی نیروهای خاص افغان به محل رسیدند و عملیات علیه مهاجمان را آغاز کردند.

ویس احمد برمک وزیر داخلۀ افغانستان دیشب به رادیو آزادی گفت که مسئولیت هوتل دو هفته پیش به یک شرکت امنیتی خصوصی سپرده شده بود.

او هم‌چنین در صحبت تیلیفونی به رادیو آزادی گفت که نیروهای افغان ۱۶ تن را از طبقۀ اول هوتل نجات دادند.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله به رادیو آزادی گفت، شمار مهاجمان ۴ تن اند و فعلاً به منزل ۴ انترکانتیننتال رسیده‌اند. وی گفت نیروهای خاص به محل رویداد رسیده‌اند و تلاش دارند تا مهاجمان را از پا در آورند.

وی در مورد تلفات ناشی از این رویداد چیزی نگفت.

هوتل انترکانتیننتال در منطقه باغ بالای شهر کابل موقعیت دارد. این هوتل چند سال قبل نیز هدف حمله گروه از مهاجمان مسلح قرار گرفته بود.

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رادیو آزادی گفت که عملیات تصفیوی جریان دارد و نیروهای امنیتی سه منزل را تصفیه کرده‌اند و یک مهاجم کشته شده‌است. وی گفت نیروهای افغان تلاش دارند تا منازل ۴ و ۵ را نیز تصفیه کنند. آقای دانش افزود که احتمالاً ۳ مهاجم دیگر باقی مانده اند.

در این حال یک منبع امنیتی که خواست نامش گرفته نشود به رادیو آزادی گفت که مهاجمان از راه آشپزخانه وارد هوتل شده‌اند.

مسئولیت این حمله را تا هنوز کدام گروهی به عهده نگرفته است.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله به رادیو آزادی گفت که سه منزل هوتل انترکانتیننتال تصفیه شده دو مهاجم کشته شده‌اند و از این سه منزل ۵ زخمی به شفاخانه‌ها منتقل گردیده‌اند.

وی افزود که احتمالاً دو مهاجم دیگر باقی مانده و نیروهای امنیتی تلاش دارند تا آنان را نیز از پا درآورند.

ویس احمد برمک وزیر داخله افغانستان در صحبت تیلیفونی به رادیو آزادی گفت که نیروهای افغان ۱۶ تن را از منزل اول هوتل نجات دادند.

وی گفت که مسئولیت امنیت هوتل انترکانتیننتال دو هفته قبل به یک شرکت خصوصی امنیتی سپرده شده بود.

بیشتر "لود" شود

XS
SM
MD
LG