لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۱

روسای سه اداره عمده استخبارات روسیه در روز‌های اخیر از امریکا دیدار کرده‎اند


روسای سه اداره عمده استخبارات روسیه ظرف روز‌های اخیر از ایالات متحده دیدار کرده‎اند.

ناظران با توجه به متشنج بودن روابط روسیه و امریکا، مسافرت این مقام‌ها به واشنگتن را بسیار غیر معمول توصیف می‎کنند.

سفارت روسیه در ایالات متحده پیشتر تائید کرده که سرگی ناریس خین، رئیس اداره استخبارات خارجی روسیه یا اس وی آر در روز‌های اخیر در واشنگتن بوده تا در مورد تروریزم و دیگر مسایل با مقام‌های امریکایی ملاقات و گفت‎وگو کند.

اما در مورد حضور الکساندر بورتنیکوف، رئیس خدمات امنیت فدرال یا اف اس بی و ایگور کوروبوف، رئیس اداره اصلی استخبارات کمیته لوی درستیزان یا جی آر یو در واشنگتن پیش ازین چیزی گفته نشده بود.

کوروبوف
کوروبوف

روزنامه واشنگتن پست دیروز گزارش داد که بورتنیکوف و کوروبوف هفته گذشته وارد واشنگتن شدند.

این مقام‌ها چند روز پیش از اعلام اقدامات تازه از سوی اداره دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده علیه روسیه به ایالات متحده رفتند.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، الکساندر بورتنیکوف و ایگور کوروبوف با مایک پامپیو، رئیس اداره استخبارات مرکزی امریکا سی آی‌ای دیدار کرده‎اند.

جان هنتسمن، سفیر امریکا در روسیه به روز سه شنبه در یک مصاحبه رادیویی گفت، که مایک پامپیو با مقام‌های استخباراتی روسیه ملاقات کرده‎است.

اما او نگفت که این ملاقات در کجا انجام شد.

واشنگتن
واشنگتن

هنتسمن درین گفت‎وگو افزوده‎است که رئیس اداره استخبارات مرکزی امریکا در هفته گذشته شاید مهمترین ملاقات را روی مبارزه علیه تروریزم داشته‎است.

یک سخنگوی سفارت روسیه در واشنگتن به ایمیلی برای تبصره درین مورد پاسخ نداده‎است.

یک سخنگوی سی آی‌ای نیز از ارائه جزئیات ملاقات پامپیو خودداری کرده‎است.

رئیس اداره استخبارات مرکزی امریکا به روز سه شنبه در گفت‎وگو با بی‌بی‎سی گفت که اداره‌های استخبارات امریکا و روسیه همکاری کرده‎اند، اما به گفته او روسیه هنوز هم حریف پنداشته می‎شود.

XS
SM
MD
LG