لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۱

۷ تن در پیوند به لت‌وکوب یک زن در یک محاکمه صحرایی در تخار، بازداشت شدند


اداره مستقل ارگان‌های محلی می‌گوید، به دنبال رسانه‌یی شدن ویدیوی از جریان لت‌وکوب یک زن در ولسوالی چاه آب ولایت تخار پولیس این ولایت هفت تن را بازداشت کرد.

منیره یوسف‌زاده سخنگوی این اداره روز دو شنبه به رادیو آزادی گفت، افراد بازداشت شده اعضای خانواده این زن اند و در حال حاضر به شهر تالقان مرکز ولایت تخار منتقل شده‌اند.

یوسف‌زاده همچنان می‌افزاید، این زن نیز در حال حاضر در یک محل امن در شهر تالقان نگهداری می‌شود.

نیروهای افغان
نیروهای افغان

سخنگوی ارگان‌های محلی از پولیس تخار برای بازداشت افراد یاد شده تشکری کرده می‌گوید، پولیس محل برای بازداشت هفت تن حد اقل سه ساعت پای پیاده تا قریه رباط حمید الدین رفته‌اند.

وی افزود:

"نیروهای امنیتی ما واقعاً یک کار بزرگ را انجام داده‌اند، سه ساعت پیاده رفتند در بین برف که این یک اراده می‌خواهد و باید از این نیروها تشکری کنیم."

یوسفزاده: نیروهای امنیتی ما واقعاً یک کار بزرگ را انجام داده‌اند.
یوسفزاده: نیروهای امنیتی ما واقعاً یک کار بزرگ را انجام داده‌اند.

روز جمعه ویدیویی از جریان لت‌وکوب یک زن در رسانه‌های اجتماعی نشر شد که در آن شماری از مردان اول به این زن دشنام می‌دهند و بعداً او را با ضربات چوب لت‌وکوب می‌کنند.

سنت‌الله تیمور سخنگوی والی تخار پیش از این گفته است، این رویداد در ماه قوس در قریه رباط حمید الدین صورت گرفته و بعد از نشر این ویدیو آنان از این قضیه مطلع شده‌اند.

آقای تیمور روز جمعه در باره انگیزه این رویداد به رادیو آزادی گفته‌است:

"در خانه این دختر یک جوان داخل شده بود، حدود سه ساعت این پسر جوان داخل خانه بوده و اعضای خانواده دختر خبر می‌شوند که دختر و پسر را تنها می‌بینند و دختر را بیرون می‌‌کشند، لت‌و‌کوب می‌کنند. مرد کهن سال که در ویدیو دیده می‌شود خسر دختر است و تمام کسانی‌که در ویدیو اند اعضای خانواده همین دختر هستند."

سخنگوی اداره مستقل ارگان‌های محلی از نهادهای عدلی و قضایی می‌خواهد تا در این زمینه عدالت را به‌گونه واقعی آن تأمین کنند.

گزارش: نصرت پارسا

  • جزئیات قبلی

وزارت داخله افغانستان خبر می‌دهد که سه تن در پیوند به لت‌وکوب یک زن در یک محاکمه صحرایی در ولایت تخار بازداشت شدند.

نجیب دانش سخنگوی این وزارت روز یکشنبه به رادیو آزادی گفت، افراد بازداشت شده شامل ماما، خسر و برادر این زن می‌باشند.

آقای دانش همچنان می‌گوید، این زن پس از لت‌وکوب در یک خانه به‌گونه پنهانی نگهداری می‌شد که حالا به یک محل امن منتقل شده‌است.

نجیب دانش
نجیب دانش

وی افزود:

"این خانم که در یک خانه به شکل مخفی نگهداری می‌شد از آن خانه نجات داده شد و به یک ساحه امن انتقال شد. قرار است اول به مرکز ولسوالی چاه آب و بعداً به مرکز ولایت تخار انتقال شود و فعلاً این زن تحت پوشش پولیس است و هیچ مشکل جدی ندارد."

دانش اطمینان می‌دهد که تمام افراد شامل در قضیه لت‌وکوب این زن شناسایی و بازداشت خواهند شد.

روز جمعه ویدیویی از جریان لت‌وکوب یک زن در رسانه‌های اجتماعی نشر شد که در آن شماری از مردان اول به این زن دشنام می‌دهند و بعداً او را با ضربات چوب لت‌وکوب می‌کنند.

سنت‌الله تیمور سخنگوی والی تخار پیش از این گفته است، این رویداد در ماه قوس در قریه رباط حمیدالدین صورت گرفته و بعد از نشر این ویدیو آنان از این قضیه مطلع شده‌اند.

یک زن در تخار در یک محکمه صحرایی مورد لت‌و‌کوب قرار گرفت
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:05 0:00

XS
SM
MD
LG