لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۷

پوتین رسماً برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه ثبت نام کرد


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رسماً برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ ماه مارچ در کشورش راجستر شد.

کمیسیون انتخابات روسیه امروز نام آقای پوتین را به‌حیث یکی از نامزدان انتخابات درست دو ماه بعد از آن ثبت کرد که پوتین اعلان کرد خودش را برای چهارمین دور ریاست جمهوری نامزد خواهد کرد.

حالا انتظار می‎رود پوتین که از نفوذ و حمایت خارق‌العاده در روسیه برخوردار است این بار نیز به ساده‌گی برنده انتخابات شود.

تحلیلگران می‎گویند پوتین بی‌صبرانه خواهان برنده شدن شمار وسیع آرا و شرکت وسیع مردم در انتخابات است تا دوری از ریاست جمهوری را برایش یقینی سازد که می‎تواند آخرین دور وی باشد.

پوتین تا اکنون ۱۷ سال در قدرت بوده است.
پوتین تا اکنون ۱۷ سال در قدرت بوده است.

بر اساس قانون اساسی روسیه یک فرد نمی‎تواند بیش از دو دور پی در پی رئیس جمهور بماند.

منتقدین می‎گویند پوتین اصلاحات دموکراتیک و پیشرفت‎ها در بخش حقوق بشر را که به آن بعد از سقوط اتحاد شوروی دست یافته شده بود، عقب زده‎است.

منتقدان همچنان پوتین را که اجنت اسبق «کی جی بی» بود متهم می‎کنند که از شیوه‎های مشابه با دوره اتحاد شوروی برای سرکوبی مخالفینش استفاده می‎کند و بی‌جهت راه زورگویی با غرب را پیش گرفته‎است.

منتقدین حکومت روسیه همچنان کمیسیون مستقل انتخابات این کشور را متهم به تحت تأثیر قرار داشتن مقامات کرده‎اند.

بوریس یلتسین رئیس جمهور اسبق روسیه با کناره روی‌اش در سال ۱۹۹۹ پوتین را به‌حیث سرپرست ریاست جمهوری برگزید و پوتین در سال بعدی آن، یعنی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۰ به‌حیث رئیس جمهور روسیه انتخاب شد.

ژیرینفسکی
ژیرینفسکی

پوتین سومین فردیست که تا حال برای انتخابات آینده ریاست جمهوری ثبت نام کرده‎است.

دو نامزد دیگر عبارتند از ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دموکرات و پاول گرودنین رهبر حزب کمونیست.

آلکسی ناوالنی رهبر اپوزیسیون روسیه و از منتقدین سرسخت پوتین به سبب یک قضیه جرمی که به‌گفته خودش دسیسه طرح شده علیه وی می‎باشد، از شرکت در انتخابات منع شده‎است.

XS
SM
MD
LG