لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۲

هشدار برشنا شرکت به زورمندان و ادارات دولتی پروان


ریاست حوزه پروان برشنا شرکت برق پروان به زورمندان و ادارات دولتی این ولایت که مقروض صرفیه برق اند، هشدار می‎دهد که اگر پول صرفیه برق را تا یک هفته دیگر نپردازند برق‌شان قطع خواهد شد.

این ضرب‎الاجل را ریاست برشنا شرکت پروان در نشستی که به همین منظور در مقر ولایت پروان با اشتراک شماری از مسئولین حکومتی و بزرگان محلی دایر شده بود، مطرح کرد.

در این نشست رئیس برشنا شرکت حوزه پروان گفت مردم و ادارات دولتی از این ریاست ۱۷۰ میلیون افغانی مقروض اند که این مسئله سبب شده تا روند برق رسانی به مناطق نیازمند را با مشکل مواجه کند.

پروان
پروان

عبدالناصر احمدی رئیس برشنا شرکت حوزه برق پروان گفت:

"در مجموع در حدود ۱۷۰ میلیون افغانی، ریاست حوزه پروان برشنا پولش سر مردم است که از جمله ۸۰ میلیون افغانی که تقریباً ۶۰ درصد این پول می‎شود سر ادارات دولتی است، در صورتی‎که این‎ها پول برق خود را نپردازند ما چاره نداریم برق این‎ها را قطع می‎سازیم."

از میان ۸۰ میلیونی که ادارت دولتی از اداره برشنا مقروض اند ریاست آب‌رسانی این ولایت نیز ۱۴ میلیون افغانی مقروض است.

اداره آب‌رسانی ولایت پروان می‎گوید، شهروندان این ولایت پول صرفیه آب را نپرداخته‎اند و این مسئله سبب شده تا آن‎ها نتواند پول صرفیه برق را بپردازند.

محمد نظیر رئیس آب‌رسانی پروان می‎گوید، آنان توان مقابله با زورمندان را به‌خاطر جمع‌آوری پول صرفیه آب ندارند.

با این حال شماری از بزرگان محلی پروان که در این نشست اشتراک داشتند می‎گویند این مشکل باید از هر دو جانب هم از سوی مردم و هم از جانب زورمندان و مسئولین دولتی حل شود.

پروژه توسعه شبکه برق رسانی در محلات نیازمند پروان به بن بست روبه‎رو شده‎است.
پروژه توسعه شبکه برق رسانی در محلات نیازمند پروان به بن بست روبه‎رو شده‎است.

آنان می‎گویند:

"فرید احمد رباطی استم وکیل پارچه یازدهم شهر چاریکار، این‎ها هم مشکل خود را دارند و مردم ما هم مشکل دارند. یک تعداد زورمندان است که پول خود را نمی‎پردازند."

"سید ابراهیم سادات استم وکیل پارچه نهم، ما همیشه وقت با ریاست برشنا همکار استیم و همکار می‎باشیم، همیشه وقت توصیه ما به مردم در روزهای جمعه این است که برادرها شما پول برق را تسیلم کنید که بر شما روشنی روان کند دولت ما."

پس از آن‎که مسئولین در ریاست برشنا شرکت ولایت پروان گفتند که به دلیل عدم پرداخت پول صرفیه برق از سوی ادارات دولتی و زورمندان در این ولایت، پروژه بزرگ توسعه شبکه برق رسانی در محلات نیازمند ولایت پروان به بن بست روبه‎رو شده‎است.

نگرانی مردم نیز از این رهگذر بیشتر شده و آنان خواهان جلوگیری از ادامه این مشکلات اند.

گزارش: احمد هنایش

XS
SM
MD
LG