لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۹

محمود عباس برای کسب حمایت در باره بیت‌المقدس با پوتین ملاقات می‎کند


عکس از آرشیف
عکس از آرشیف

رئیس اداره خود گردان فلسطین در تلاشی برای کسب حمایت کنفرانس صلح در باره بیت‌المقدس با پوتین ملاقات می‎کند.

محمود عباس امروز وارد مسکو پایتخت روسیه شد.

محمود عباس، در دیدار با ولادیمیر پوتین تلاش می‎کند که در برابر افزایش تنش با ایالات متحده امریکا حمایت روسیه را بدست آورد.

قرار بود، دیدار رئیس جمهور روسیه و رئیس اداره خود گردان فلسطین در شهر ساحلی سوچی صورت گیرد، اما از این‎که پوتین به خاطر نظارت از انکشافات پس از سقوط طیاره روسی، در مسکو باقی ماند، این دیدار در پایتخت روسیه صورت می‎گیرد.

طیاره مسافربری روسیه با ۷۱ سرنشین روز یکشنه، سقوط کرد.

بیت‌المقدس
بیت‌المقدس

دیدار رئیس اداره فلسطین از مسکو در حالی صورت میگیرد که بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل دو هفته پیش از روسیه دیدن کرده و با رهبران این کشور، ملاقات نمود.

روابط بین اداره خودگردان فلسطین و امریکا پس از این که رئیس جمهور دونالد ترمپ در ششم ماه دسمبر اعلان کرد که بیت‌المقدس را به‌حیث پایتخت اسرائیل به رسمیت میشناسد، خشم جامعه عرب را برانگیخته و باعث شد تا این اقدام از سوی برخی کشورهای دیگر نیز محکوم شود.

فلسطینیها بیت‌المقدس را به‌حیث پایتخت آینده دولت خود در نظرداشتند.

محمود عباس همچنان میخواهد که حمایت روسیه را از یک میکانیزم بین‌المللی در ارتباط به گفتوگوهای صلح شرق میانه به دست آورد تا نقش ایالات متحده به‌عنوان یک بازیگر پیشتاز عوض شود.

اسرائیل و ایالات متحده امریکا از دیر زمانی با تلاشهای بین‌المللی که در آن سازمان ملل‌متحد سهم داشته باشد، مخالف بوده و ابراز نگرانی کردهاند که این اقدام امکان دارد بر ضد اسرائیل تمام شود.

آنها به گفتوگوهای مستقیم جوانب تأکید کردهاند.

عباس قرار است در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در ۲۰ ماه فبروری سخنرانی کند.
عباس قرار است در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در ۲۰ ماه فبروری سخنرانی کند.

روزنامه تایمز اسرائیل از مجدی الخالدی مشاور محمود عباس نقل میکند که میگوید، روسیه و پوتین میتواند نقش مهم را در چوکات کنفرانس بین‌المللی در مورد صلح بازی کند.

محمود عباس که قرار است در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در بیستم ماه فبروری سخنرانی کند، همچنان از تهدید رئیس جمهور ترمپ که گفته کمک امریکا را به اداره خودگردان فلسطین قطع خواهد کرد، خشمگین است.

عبدالحفیظ نوفل نماینده اداره خودگردان فلسطین در روسیه روز یکشنبه گفت، فلسطینیها در تلاش این نیستند که ایالات متحده را از پروسه صلح خارج کنند و به‌گفته وی آنها میخواهند که دیگر جوانب همچنان به این پروسه بپیوندند.

الکساندر شومیلین کارشناس در انستتیوت مطالعات ایالات متحده و کانادا، دیدار عباس از مسکو را تلاشی برای جلب توجه روسیه به مثابه یک متحد خوانده که میخواهد مانع تلاشهای صدراعظم نتانیاهو برای بهبود روابط نزدیک با مسکو شود.

XS
SM
MD
LG