لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۶

بوستون هرالد: جنگ افغانستان طولانی‌ترین جنگ تاریخ امریکاست


  • بوستون هرالد

نشریه بوستون هرالد در شماره اخیر خود تحت عنوان "یا برای جنگ افغانستان راه‌های معقول پیدا شود و یا این جنگ ختم شود" گزارشی را به نشر رسانیده در بخشی از آن می‌نویسد، امروز دوشنبه شش هزار مین روز جنگ افغانستان "طولانی‌ترین جنگ تاریخ امریکا" پوره می‌شود.

به نوشته نشریه، جنگ در افغانستان برای ایالات متحدۀ امریکا چهار برابر از اشتراک این کشور در جنگ دوم جهانی طولانی‌تر است.

نشریۀ بوستون هرالد در مورد جنگ در افغانستان از برخی مقامات بر حال و سابق امریکا نقل قول کرده‌است.

نشریه با نقل قول از دونالد رامسفلید وزیر سابق دفاع ایالات متحدۀ امریکا می‌نویسد که گفته‌است "جنگ در افغانستان پایان یافت."

نشریۀ بوستون هرالد هم‌چنان از اظهارات مایک پنس معاون رئیس جمهور نقل قول کرده که در جریان مسافرتش در ماه دسمبر سال ۲۰۱۷ میلادی در پایگاه هوایی بگرام در افغانستان گفته بود "باور دارد که در مقایسه با هر زمان دیگر پیروزی نزدیک است."

در این گزارش نشریۀ بوستون هرالد می‌نویسد، ایالات متحدۀ امریکا با مأموریتی به افغانستان رفت که پاکستان کشور همسایۀ افغانستان با آن مخالف بود.

پاکستان که به‌گفته نشریۀ بوستن هرالد، بر اساس نگاشتۀ ستیف کال افسر سابق ادارۀ استخبارات امریکا از طالبان حمایت کرده بود.

  • نیوز ناین

نشریۀ نیوز ناین آسترالیا در مورد مأموریت ۱۷ سالۀ آسترالیا در افغانستان گزارشی را به نشر رسانیده در بخشی از آن می‌نویسد، نیروهای آسترالیایی ۱۷ سال قبل در چوکات نیروهای ائتلاف بین‌المللی در افغانستان مستقر شدند و به نظر می‌رسد که تعداد زیاد از شهروندان آسترالیا شاید اطلاع نداشته باشند که حدود ۳۰۰ نظامی ما در افغانستان خدمت می‌کنند.

به نوشته نشریه، این نظامیان در مناطق مختلف افغانستان مستقر بوده، برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان در برنامۀ آموزشی "مأموریت حمایت قاطع ناتو" در این‌ کشور، نقش مهم بازی کرده‌اند.

نشریه نیوز ناین آسترالیا می‌نویسد، زنان و مردان آسترالیایی در شرایطی در افغانستان ایفای وظیفه می‌کنند و در مسایل هوایی و زمینی به نیروهای امنیتی افغان آموزش می‌دهند که تا هنوز هم افغانستان در عرصه‌های تعلیم و تربیه، صحت عامه، کمبود مواد خوراکی و فقر با دشواری‌های مواجه است.

XS
SM
MD
LG