لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۵

وزارت داخله: نیروهای افغان ولسوالی انار دره فراه را پس گرفتند


وزارت داخله افغانستان گزارش‌ها در باره این‌که گویا مرکز ولسوالی انار دره در ولایت فراه در تصرف طالبان قرار دارد را رد کرده می‌گوید، مرکز این ولسوالی شب گذشته نیم ساعت پس از حمله طالبان دوباره در تصرف نیروهای دولتی قرار گرفته‌است.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی این وزارت که روز دوشنبه با رادیو آزادی صحبت می‌کرد گفت، حوالی چاشت امروز دوشنبه «۲۱ حوت ۱۳۹۶» در نتیجه بمبارد نیروهای قوای هوایی و عملیات قطعات زمینی ۵۶ عضو گروه طالبان کشته و ده‌ها تن دیگر‌ شان زخمی شده‌اند.

به‌گفته وی، در حال حاضر افراد این گروه در اطراف این ولسوالی از چهار طرف در محاصره قرار دارند.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان
نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان

وی گفت:

"کاملاً مرکز انار دره در تسلط نیروهای امنیتی است، تمام دشمنان مردم افغانستان در این ولسوالی در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارند."

رحیمی هم‌چنان می‌گوید، در حمله طالبان بر مرکز ولسوالی انار دره، ۷ نیروی امنیتی به‌شمول قوماندان امنیه ولسوالی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت، نیروهای دولتی پس از حمله طالبان برای جلوگیری از افزایش تلفات حدود ۵۰۰ متر از مرکز ولسوالی انار دره عقب نشینی کرده‌اند.

به‌گفته وی، در حال حاضر عملیات گسترده برای بازپس‌گیری ساحات از دست رفته ادامه دارد.

این در حالی‌است که به‌گفته برخی اعضای شورای ولایتی فراه، شب گذشته طالبان بر مرکز ولسوالی انار دره حمله کردند.

به‌گفته آنان در این حمله طالبان توانستند ساختمان‌های ولسوالی و قوماندانی امنیه را تصرف کنند.

ولایت فراه در هفته‌های اخیر شاهد نا آرامی‌های زیادی بوده‌است.

دو روز پیش رئیس شورای ولایتی فراه تأیید کردند که حدود ۱۸ نیروی امنیتی در ولسوالی بالا بلوک در حمله مخالفان مسلح دولت کشته شده و سه تن دیگر‌ شان لادرک اند.

در همین حال فرید بختور رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید، طالبان شب گذشته بالای ولسوالی انار دره این ولایت حمله کردند که در نتیجه بخش‌های از ولسوالی به‌شمول ساختمان‌های قوماندانی امنیه و ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده‌است.

وی افزود:

"بالای مدیریت امنیت ملی و قرارگاه اردوی ملی در ولسوالی انار دره جنگ شدید جریان دارد، بر اساس معلومات مردم محل که می‌گویند، بین ۱۰ تا ۱۵ تن از نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و به دشمن هم تلفات وارد شده‌است."

از سوی هم نا امنی‌های فراه روز دوشنبه در نشست عمومی ولسی جرگه از سوی شماری از وکلا مطرح شد.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس این جرگه از دولت خواست تا تدابیر جدی را برای عقب زدن حملات مخالفان مسلح دولت روی دست گیرد.

گزارش: نصرت پارسا

  • معلومات قبلی

فرید بختور رئیس شورای ولایت فراه می‌گوید، طالبان شب گذشته بالای ولسوالی انار دره این ولایت حمله کرده‌اند که در نتیجه بخش‌های از ولسوالی به‌شمول ساختمان‌های قوماندانی امنیه و ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده‌است.

به‌گفته بختور در حال حاضر جنگ شدید میان نیرو های امنیتی و طالبان در بخش‌های از ولسوالی ادامه دارند.

او می‌افزاید:

"بالای مدیریت امنیت ملی و قرارگاه اردوی ملی در ولسوالی انار دره جنگ شدید جریان دارد، بر اساس معلومات مردم محل می‌گویند، بین ۱۰ تا ۱۵ نفر از نیروهای امنیتی کشته شده‎اند و به دشمن هم تلفات وارد شده‎است."

در همین حال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان عقب نشینی نیرو های امنیتی از بخش‎های ولسوالی انار دره را تأیید می‌کند.

به‌گفته آقای وزیری نیرو های تازه نفس به این ولسوالی اعزام شده‌اند و تلاش می‌شود تا به زودترین فرصت بخش‌های تصرف شده دوباره در کنترول این نیرو ها قرار گیرند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی افزود:

"در ولسوالی انار دره مشکلات ایجاد شده و نیرو ها عقب نشینی کرده‌اند، همین حالا نیرو های ما به محل رسیده‌اند و ان‌شاءالله به زودترین فرصت مشکل حل خواهد شد."

ولایت فراه در هفته‌های اخیر شاهد نا آرامی‌های زیادی بوده‌است.

یک روز پیش رئیس شورای ولایتی فراه تأیید کرد که حدود ۱۶ تن از نیروهای امنیتی در ولسوالی بالا بلوک در حمله مخالفان مسلح دولت کشته شده و سه تن دیگر شان لادرک اند.

گزارش: نصرت پارسا

  • معلومات قبلی

رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید که طالبان مسلح مرکز ولسوالی انار دره این ولایت را دیشب تصرف کردند.

فرید بختور امروز دوشنبه «۲۱ حوت ۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت که درگیری شدید میان نیرو های امنیتی و طالبان درین ولسوالی ادامه دارد.

وی افزود:

"دیشب بالای ولسوالی انار دره طالبان حمله تهاجمی کردند و تا حال جنگ بسیار شدید ادامه دارد. ساختمان‌های قوماندانی امنیه و ولسوالی در دست مخالفان مسلح است."

مقام‌های محلی ولایت فراه تا حال در مورد سقوط ولسوالی انار دره به دست طالبان مسلح چیزی نگفته‌اند.

پیش از این وزارت دفاع افغانستان در پاسخ به نگرانی‌ها در مورد بدتر شدن وضعیت امنیتی ولایت فراه گفته بود که قوای هوایی این کشور ۱۳ حمله هوایی را جهت سرکوب شورشیان مسلح در فراه اجرا کرده‎اند.

نگرانی‎ها در مورد وضعیت امنیتی فراه پس از آن بالا گرفت که به تازه‎گی حداقل ۱۵ نظامی افغان در حمله طالبان در ولسوالی بالابلوک این ولایت کشته شدند.

محمد سرور عثمانی فراهی نماینده مردم فراه در مشرانو جرگه روز یک‌شنبه به رادیو آزادی گفت که مخالفان مسلح دولت به ۱۵ کیلومتری شهر فراه رسیده‎اند.

XS
SM
MD
LG