لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۸

قصر سفید: امیدواریم ملاقات سران امریکا و کوریای شمالی صورت گیرد


یک هیئت کوریای جنوبی که هفته گذشته از کوریای شمالی دیدن نمود اظهار داشت که کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی خواهان ملاقات با رئیس جمهور امریکا شده‌است.

در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس جمهور ترمپ با رئیس جمهور کوریای شمالی ملاقات می‌کند؟

سارا ساندرز سخنگوی قصر سفید گفت:

"قصر سفید کاملاً انتظار آن را دارد. به‌گفته او پیشنهاد صورت گرفته و امریکا آن را پذیرفته‌است. کوریای شمالی تعهدات را انجام داده و امریکا امیدوار است این تعهدات به‌جا آورده شوند و اگر چنین باشد به‌گفته سخنگوی قصر سفید ملاقات صورت می‌گیرد."

سارا سندرز
سارا سندرز

رکس تیلرسن وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا گفت به چندین توافق نیاز است تا محل و وسعت مذاکرات تعیین شود.

آقای تیلرسن که اولین سفر خود به‌حیث وزیر خارجه امریکا به افریقا را یک روز قبل از مهلت تعیین شده آن خاتمه داده و به واشنگتن برگشت در الجزایر به خبرنگاران گفت، هنوز مراحل ابتدایی می‎باشد و کوریای شمالی تا حال مستقیماً در این مورد چیزی نگفته، ولی امریکا انتظار تماس مستقیم این‌کشور می‌باشد.

در یک اقدام غیر مترقبه هفته گذشته دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا موافقه نمود که اولین ملاقات را با رئیس جمهور کوریای شمالی انجام خواهد داد، ملاقاتی‌که به‌گفته کوریای جنوبی در اواخر ماه می صورت خواهد گرفت، یعنی بعد از ملاقات سران کوریای شمالی و جنوبی که قرار است در ماه اپریل برگزار شود.

در یک زمانی‌که همه در مورد خطر جنگ در رابطه با برنامه‌های اتُمی و آزمایش‌های راکتی کوریای شمالی سخن می‌گفتند، خبر ملاقات احتمالی سران امریکا و کوریای شمالی یک تحول بزرگ به شمار می‌رود.

مقامات کوریای جنوبی که با کیم جونگ اون ملاقات کرده بودند هفته گذشته به واشنگتن رفتند تا پیام وی را به رهبران امریکا برسانند و روز دوشنبه در این مورد به رهبر چین معلومات دادند.

رهبران کوریای جنوبی و شمالی قرار است در یک قریه در نزدیکی سرحدات دو کشور ملاقات کنند، اما برای ملاقات رئیس جمهور امریکا و رئیس جمهور کوریای شمالی تا حال زمان و مکان تعیین نشده‌است.

XS
SM
MD
LG