لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۳

ترزا می: بریتانیا و متحدین‌اش اقدامات بعدی را علیه روسیه اتخاذ خواهند کرد


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ترزا می صدراعظم بریتانیا
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ترزا می صدراعظم بریتانیا

صدراعظم بریتانیا می‌گوید، کشورش هیچ‌گاه تهدید به حیات مردم بریتانیا و کسانی دیگر را که در خاک این کشور بسر می‌برند، تحمل کرده نمی‌تواند.

به گفته او حکومتش در این ساحه از سوی تمام دوستان و متحدین خود در جامعه جهانی حمایت شده و از این طریق اطمینان کسب کرده‌است.

ترزا می صدراعظم بریتانیا گفت، امروز سفیر کشورش در مسکو توسط حکومت روسیه در مورد اقدامات جوابی این‌ کشور فراخوانده شد.

به گفته خانم می، با در نظرداشت رفتارهای قبلی روسیه انتظار چنین یک عکس‌العمل وجود داشت و اکنون بریتانیا و متحدین و دوستان آن اقدامات بعدی خود را در نظر می‌گیرند.

وزارت خارجه روسیه گفت، در پاسخ به تصمیم بریتانیا که ۲۳ دیپلومات روسی را از خاکش بیرون می‌کند، ۲۳ دیپلومات بریتانوی را از این‌کشور اخراج خواهد کرد.

حکومت روسیه به این دیپلومات‌ها یک هفته مهلت داده‌ تا خاک این کشور را ترک کنند.

بریتانیا بعد از مسموم شدن سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه و دخترش در جنوب این کشور، روسیه را متهم کرد که در این کار دست دارد.

هر چند روسیه این اتهام را رد می‌کند اما بریتانیا تأکید می‌کند که اظهارات مسکو در این رابطه قانع کننده نیست.

ترزا می صدراعظم بریتانیا
ترزا می صدراعظم بریتانیا

ترزا می صدراعظم بریتانیا در این مورد گفت:

"عکس‌العمل روسیه این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که کوشش قتل دو نفر در خاک بریتانیا نتیجه‌گیری دیگر ندارد به جز این‌که دولت روسیه در عقب آن است."

صدراعظم بریتانیا افزود، کشورش مخالف مردم روسیه نیست و بسیار روس‌ها بریتانیا را خانه خود می‌دانند و کسانی‌که از قوانین بریتانیا اطاعت می‌کنند و در جامعه سهم دارند همیشه خوش آمده‌اند.

قبل از بیانات صدراعظم بریتانیا امروز لوری بریستو سفیر بریتانیا در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شده و در مورد واکنش‌های مسکو به او معلومات داده شد.

لوری بریستو سفیر بریتانیا در روسیه
لوری بریستو سفیر بریتانیا در روسیه

سفیر بریتانیا گفت، این ماجرا زمانی آغاز شد که روسیه یک حمله نفرت انگیز را در خاک بریتانیا انجام داد.

سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه و دخترش یولیا که پنجم مارچ در حالت بی هوشی بر یک دراز چوکی در جنوب بریتانیا پیدا شدند تا هنوز در حالت وخیم در شفاخانه می‌باشند.

XS
SM
MD
LG