لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۹

واکنش کریکت بورد در پیوند به اشتراک شهزاد محمدی در یک تیم محلی پاکستان!


کریکت بورد افغانستان اشتراک شهزاد محمدی یک عضو تیم ملی کریکت این کشور در یکی از تیم های محلی پاکستان را خلاف اصول می‌داند.

کریکت بورد افغانستان می‌گوید که با شهزاد محمدی یک عضو تیم ملی کریکت این کشور به خاطر اشتراک وی در یکی از کلپ های محلی کریکت پاکستان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این سخنان پس از آن بیان می‌شوند که گزارش‌ها در مورد اشتراک آقای محمدی در یکی از تیم های محلی کریکت در پاکستان واکنش‌های تندی را در رسانه های اجتماعی بر انگیخت.

فرید هوتک سخنگوی کریکت بورد افغانستان نیز روز شنبه در صحبت با رادیو آزادی پذیرفت که شهزاد محمدی بدون اجازه این بورد در بازی های محلی کریکت در پاکستان اشتراک کرده‌است.

فرید هوتک
فرید هوتک

او افزود:

"شهزاد محمدی عضو تیم ملی کریکت افغانستان روز گذشته به پاکستان رفته و در آنجا با یکی از تیم های محلی در بازی اشتراک کرده، متاسفانه شهزاد محمدی بگونه خودسرانه به آن کشور رفته و در آنجا در بازی ها اشتراک کرده است، مطابق پالیسی های کریکت بورد با وی برخورد قانونی خواهد شد."

آقای هوتک می‌گوید که مطابق اصول کریکت بورد همه بازیکنان کریکت تیم ملی افغانستان باید با اجازه این بورد در مسابقات بیرونی اشتراک کنند.

اشتراک شهزاد محمدی عضو تیم ملی کریکت افغانستان در بازی های محلی کریکت در پاکستان در داخل و بیرون از کشور واکنش های تندی را برانگیخته و حتی برخی ها کریکت بورد را نیز مورد انتقاد قرار داده‌اند.

شهزاد محمدی تا هنوز در مورد اشتراکش در بازی های محلی کریکت در پاکستان ابراز نظر نکرده است.

آقای محمدی سال گذشته به‌خاطر آنچه دوپنگ یا استفاده از ادویه ممنوعه خوانده شده بود، مدت یکسال از سوی شورای بین المللی کریکت از اشتراک در مسابقات کرکت ممنوع گردیده بود.

وی حدود و ماه قبل باری دیگر اجازه اشتراک در مسابقات کریکت را به‌دست آورد.

در این حال ابراهیم مهمند از کارشناسان ورزش کریکت درکنار آن که می‌گوید، همچو اقدامات ورزشکاران کار درست نیست کریکت بورد را نیز به ضعف کاری متهم می‌کند:

"کریکت بورد در این بخش عملآ هیچ توان ندارد و نمی‌تواند در برابر بازیکنان ارشد که از چندین سال در تیم ملی بازی می‌کنند اقدام جدی انجام دهد، پس همه ملامتی به کریکت بورد راجع می‌شود."

آقای مهمند می‌گوید که برخی از اعضای تیم ملی کریکت افغانستان هنوز نیز در پاکستان بودوباش دارند و کریکت بورد این کشور نتوانسته تا شرط وضع شده برای برگشت خانواده‌های آنان به این کشور را عملی کند.

وی تأکید می‌کند که برگشت خانواده های اعضای تیم ملی کریکت افغانستان از پاکستان بسیار مهم است و کریکت بورد این کشور باید این موضوع را با جدیت دنبال کند.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG