لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۱

مقامات: در حمله طالبان مسلح ۱۰ پولیس افغان در شیندند هرات کشته شدند


ده تن از نیروهای امنیتی افغان در حمله مسلحانه طالبان در ولسوالی شیندند ولایت هرات کشته شده و دو تن دیگر شان زخمی شدند.

شکرالله شاکر ولسوالی شیندند به رادیو آزادی گفت این حادثه در نیمه‎های شب گذشته زمانی رخ داده‎است که گروهی از طالبان مسلح بالای یکی از پوسته‎های امنیتی در منطقه لرزانک این ولسوالی حمله کرده‎اند.

ولسوال شیندند در یک تماس تیلیفونی به رادیو آزادی گفت در جریان این درگیری موتر قوماندن تولی امن و نظم عامه به ماین کنار جاده برخورد کرده که در نتیجه قوماندان تولی کشته و چهار تن دیگر از همکارانش زخمی شدند.

هرات
هرات

آقای شاکر گفت طالبان مقداری از امکانات جنگی این پوسته را با خود بردند و سپس محل را حادثه را ترک کرده‎اند.

شاکر می‎گوید این درگیری بیش از یک ساعت دوام پید کرده که در جریان آن سه تن از طالبان مسلح کشته شده و اجساد شان در محل دیده شده‎اند.

از سوی هم جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات به رادیو آزادی گفت که هیئتی از نهادهای مختلف امنینتی همراه با ولسوال شیندند به محل حادثه اعزام شده تا موضوع را از نزدیک بررسی کند.

آقای فرهاد ادعا می‎کند که در این رویداد پانزده تن از طالبان مسلح از سوی نیروهای امنیتی کشته شده و بیست و دو تن دیگر شان زخمی شدند.

اما قاری یوسف احمد که خود را سخنگوی طالبان مسلح معرفی می‌کند در یک اعلامیه که به رسانه‌ها فرستاده‌است ادعا می‌کند که آنان در این حمله ۱۲ سرباز نیروهای افغان را کشته‌اند.

ولسوالی شیندند یکی از مناطق نا امن در ولایت هرات است.

مقامات محلی می‎پذیرند که طالبان در این ولسوالی نفوذ نسبتا گسترده دارند و هرازگاهی حملات مسلحانه را بالای پوسته‎های امنیتی انجام می‎دهند.

یک سرباز نیروهای افغان
یک سرباز نیروهای افغان

چندی قبل حکمت الله حکمت سرپرست اسبق ولسوالی شیندند ولایت هرات به رادیوآزادی گفت که منطقه زیرکوه پایگاه طالبان در غرب افغانستان است.

زیرکوه یکی از چهار ولسوالی تازه تشکیل شیندند می‎باشد که هنوزهم طالبان در آن‎جا از نفوذ گسترده برخور دارد هستند.

حکومت مرکزی افغانستان بخاطر تامین امنیت شیندند این ولسوالی را به پنج ولسوالی تقسیم کرده‎است تا بتواند از این طریق مانع فعالیت‎های طالبان در این ولسوالی شود.

اما این تصمیم تا کنون نتیجه بخش نبوده و طالبان همچنان به فعالیت‎های شان علیه نیروهای امنیتی افغان ادامه می‎دهند.

در جریان هفته گذشته دست کم هفت تن از غیر نظامیان که بیشتر شان کودکان بوده‎اند در انفجار یک عراده موترسایکل در ولسوالی شیندند کشته شده و دوازده تن دیگر زخمی شده‎اند.

گزارش: شاه پور صابر

XS
SM
MD
LG