لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۰

حمله انتحاری در هرات ۱ کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشت


در حمله انتحاری در یکی از مساجد شیعیان ظهر روز یک‌شنبه «۵ حمل ۱۳۹۷» در مرکز شهر هرات یک تن کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

مقامات پولیس می‎گویند انتحار کننده‎گان که تاکنون هویت شان مشخص نشده قصد داشتند با مواد انفجاری که در بدن شان داشتند نمازگزاران را هدف قرار دهند.

این دو حمله کننده انتحاری قبل از رسیدن به صف نمازگزاران در مسجد نبی اکرم، یکی از مساجد شیعیان در بازار زرگرهای شهر هرات بعد از این‎که از سوی محافظین مسلح این مسجد شناسایی شدند مواد انفجاری که در بدن خود داشتند منفجر ساختند.

محمد امین امین آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات به رادیو آزادی گفت این افراد توسط یک عراده زرنج(ریگشا) به این محل آمده بودند.

او می‎گوید انتحار کننده‎گان نخست با محافظین امنیتی مسجد به درگیری مسلحانه پرداختند که در جریان این درگیری یکی از آنان کشته شد و یکی دیگر مواد جاسازی شده در بدنش را منفجر کرد.

وی افزود:

"دو فرد انتحاری که به داخل سه چرخه بودند از داخل کوچه به دروازه مسجد می‌آیند. در مساجد اهل تشیع که در هر مسجد دو تا پنج فرد مسلح دارد. افراد انتحاری که سلاح هم در دست داشتند با محافظین مسلح مسجد زد و خورد مسلحانه صورت می‌گیرد که یک انتحار کننده در دروازه مسجد به هلاکت می‌رسد و نمی‌تواند که خود را منفجر کند و یکی دیگر توسط کلید نارنجک که با خود داشته‌است خود را انفجار داده‌است."

شاهدان عینی می‌گویند این افراد که لباس‌های محلی به تن داشتند کوشش می‌کردند تا خود را به صف نمازگزاران برسانند اما محافظین مسلح این مسجد مانع ورود شان به مسجد نبی اکرم شدند.

شاهد عینی:

"به سر نماز بودیم که صدای فیر شد. فیر که شد ما خود را عاجل رساندیم وقتی متوجه شدیم که شیشه‌های مسجد همه شکست گوش‌هایم سنگین شد دیگر نفهمیدم، بعداً دیدم که یکی دو نفر زخمی آنطرف افتاده‌اند."

یکی از محافظین مسجد:

"مهاجمین دو نفر بودند و از داخل کوچه آمدند، یک نفر بیامد و یک نفر که من دیدم با تفنگ که در دست داشت رگبار کرد و ما درجا او را زدیم و یک مهاجم دیگر هم خود را انفجار داد."

مسئولیت این رویداد گروه داعش بعهده گرفته‌است.

نیروهای امنیتی در محل می‌گویند در این رویداد یک‌تن از نمازگزاران کشته و هفت تن دیگر زخم برداشته‎اند.

اما محمد رفیق شیرزی مسئول مطبوعاتی شفاخانه حوزه وی هرات می‌گوید یک کشته و ۱۰ زخمی از این حادثه به شفاخانه انتقال داده شده‌اند.

حدود ۷ ماه قبل ۲ حمله کننده انتحاری در مسجد جوادیه شهر هرات خود را منفجر کرده بودند که در آن رویداد نزدیک به ۳۰ تن به شمول زنان و کودکان کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

شاه پور صابر، هرات

XS
SM
MD
LG