لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۱

نگرانی باشنده‌گان کابل در پیوند به قطع شدن برق وارداتی از سوی طالبان مسلح!


آرشیف
آرشیف

شماری از باشنده‌گان کابل از حکومت می‌خواهند تا به‌خاطر حل مشکلات برق وارداتی که از سوی طالبان مسلح تخریب شده اقدام جدی نماید.

پس از منهدم شدن پیهم پایه‌های برق وارداتی به کابل از سوی طالبان مسلح، باشنده‌های این شهر از حکومت می‌خواهند تا به این مشکل هر چه زودتر نکته پایان بگذارد.

آنان در صحبت با رادیو آزادی گفتند، طالبان می‌خواهند تا در مناطق تحت کنترول شان برق جریان داشته باشد ولی حکومت برق را در آن مناطق قطع نموده‌است که این با عث شد تا طالبان پایه‌های برق را برای بار دوم منهدم نمایند.

اورنگ زیب و بلال دو تن از باشنده‌های کابل درین مورد گفتند:

"خواست ما از حکومت این است که با مردم آن محل صحبت نماید هر روز مشکل بی برقی در کابل است مشکلات زیاد است در کابل و علاوه بر کابل در ولایات نیز مشکل برق وجود دارد."

"فعلاً شهر کابل برق و آب ندارد مردم با مشکلات زیادی گرفتار است حکومت باید تصمیم بگیرد و به مردم برق بدهد، بدون طالب مردم عام نیز است در آن مناطق باید برای آنان هم برق داده شود."

باشنده‌گان کابل می‌گویند که بر علاوه فعالیت‌های روزمره شان، امور صنعتی، تجارتی و تولیدی آنان نیز به برق ربط دارد و کمبود برق می‌تواند روی زنده‌گی آنان تأثیر منفی بگذارد.

باشنده‌گان کابل همچنان می‌گویند، حکومت باید علاوه بر توزیع برق در تمام مناطق کشور از طریق موسفیدان محل، ملا امامان مساجد برنامه‌های آگاهی دهی را در آن مناطق راه اندازی نماید تا از وقوع چنین رویدادها جلوگیری شود.

این سخنان در حالی مطرح می‌گردد که دو شب قبل یک پایه برق وارداتی ازبکستان در ولایت بغلان از سوی مخالفین مسلح انفجار داده شد.

چند هفته پیش نیز یک پایه دیگر برق در این ولسوالی هدف انفجار قرار گرفت و در نتیجه برق کابل برای چند روز قطع شد.

در عین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در صحبت با رادیو آزادی گفت، آنان با منفجر ساختن پایه‌های برق بالای حکومت افغانستان فشار می‌آوردند تا در مناطق تحت کنترول شان برق جریان پیدا کند.

آنان با منفجر ساختن پایه‌های برق بالای حکومت افغانستان فشار می‌آوردند تا در مناطق تحت کنترول شان برق جریان پیدا کند.

از سوی هم ریاست برشنا می‌گوید، مسئولین این شرکت در محل رسیده و بسیار زود این پایه ترمیم و مشکلات برق کابل حل می‌گردد.

امان الله غالب رئیس این اداره روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، به‌خاطر حل این مشکل که این پایه‌ها دوباره منهدم ساخته نشود ریاست برشنا تلاش می‌نماید تا برق را در تمام ساحات افغانستان توزیع نماید.

امان الله غالب
امان الله غالب

او افزود:

"حالا متأسفانه همکاری از سوی مردم کم شده و همین مسئله سبب شده که مخالفین به پایه‌های برق آسیب برسانند و ما تلاش می‌نمایم تا همراه مردم محل شورای ولایتی علمای منطقه و موسفیدان منطقه اگاهی بدهیم که کار در ساحه متوقف نیست بلکه کارهای توسعه‌ای در هر منطقه افغانستان ادامه دارد و تلاش ما همواره بدین است که در تمام مناطق افغانستان برق توزیع نمایم."

با آین همه فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه روز یکشنبه در جلسه عمومی این جرگه، قطع برق وارداتی ازبکستان را یک عمل نادرست خوانده گفت، حکومت باید در هر منطقه از پروژه‌های عام المنفعه محافظت کرده و هر چه زودتر این پایه را ترمیم نماید تا مشکلات مردم کابل حل گردد.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG