لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۳

ولسی جرگه: اگر به وضعیت امنیتی غزنی توجه نشود با سرنوشت کندز مواجه می‌شود


ولسی جرگه افغانستان هشدار می‌دهند که اگر حکومت به وضعیت امنیتی غزنی توجه نکند این ولایت با سرنوشت کندز مواجه می‌شود.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه روز دوشنبه «۲۷ حمل ۱۳۹۷» وضعیت امنیتی ولایت غزنی را قابل نگرانی دانسته و از ارگان‌های امنیتی خواست تا به این وضعیت توجه جدی نماید.

​وی گفت:

"موضوع ناامنی ولایت غزنی جداً نگران کننده‌است، ما هم صدا می‌زنیم بالای مسئولین امنیتی در رابطه به امنیت ولایت غزنی و در یک هفته ولسوالی که در آن ولایت سقوط کرد و سقوط ولسوالی‌های دیگر هم پیشبینی می‌شود، در آن راستا تدابیر شدید امنیتی داشته باشند."

عبدالرؤف ابراهیمی
عبدالرؤف ابراهیمی

آقای ابراهیمی این سخنان را پس از شنیدن نگرانی‌های مردم ولایت غزنی از ناامنی‌های اخیر در آن ولایت بیان کرد.

شماری از نماینده‌های مردم غزنی در ولسی جرگه گفتند، در این اواخر حملات مخالفین مسلح بر تأسیسات حکومتی در ولایت غزنی بیشتر شده و علاوه بر این قتل‌های عمدی نیز در این شهر افزایش یافته‌ که این مسئله مردم را سخت نگران ساخته‌است.

محمد علی اخلاقی در این مورد می‌گوید:

"خطر سقوط ولایت و ولسوالی‌های غزنی همچنان وجود دارد، اگر حکومت مرکزی به وضعیت امنیتی غزنی توجه نکند، غزنی در معرض سقوط قرار دارد و تجربه تلخ که ما در کندز داشتیم، ما این وضعیت را در غزنی هم شاهد خواهیم بود."

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌گردند که هفته گذشته طالبان مسلح ولسوالی خواجه عمری ولایت غزنی را برای دو ساعت تصرف کرده بودند که به‌گفته مقامات به‌شمول ولسوال و آمر امنیت آن حدود ۱۲ پولیس کشته شدند.

اما برخی نماینده‌های مردم ولایت غزنی در ولسی جرگه به رادیو آزادی گفتند که در این حمله ۲۳ سرباز اردوی ملی کشته شده‌اند.

نماینده‌های مردم غزنی در ولسی جرگه می‌گویند، مخالفین مسلح در شش ولسوالی غزنی فعالیت‌های گسترده دارند و همین مسئله سبب شده تا تمام این ولایت با خطر مواجه گردد.

در عین حال وزارت دفاع افغانستان تهدیدات امنیتی غزنی را پذیرفته و می‌گوید، هم‌اکنون ۱۹ عملیات به‌شمول غزنی در نقاط مختلف کشور که با تهدیدات امنیتی مواجه هستند، جریان دارد.

محمد رادمنش
محمد رادمنش

محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع در صحبت با رادیو آزادی گفت:

"به قربانی سر خود ما تصمیم داریم که وضعیت را در منطقه غزنی به شکل که لازم است آن را حفظ نماییم."

آقای رادمنش می‌گوید، عملیات تصفیوی به‌شمول مرکز در ولسوالی‌های اندر، زنه‌خان، قره‌باغ و خواجه عمری ولایت غزنی انجام شده و نتایج خوبی نیز در قبال داشته‌است.

قابل یادآوریست که غزنی از جمله ولایاتی است که در مسیر شاهراه کابل-کندهار موقعیت داشته و گاه گاهی ناامنی‌ها در آنجا دامن زده می‌شود.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG