لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۳۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

وزارت دفاع افغانستان: عملیات نظامی گسترده در ۱۰ ولایت جریان دارد


بشمول فراه، غزنی و ارزگان که اخیراً شاهد درگیری‌های شدید بودند، وزارت دفاع افغانستان از راه اندازی عملیات گسترده نظامیان افغان در شماری از ولایات کشور خبر می‌دهد.

محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی این وزارت دیشب به رادیو آزادی گفت، هدف از راه اندازی عملیات گسترده نظامیان افغان، تأمین امنیت در شهر فراه، ولسوالی خاص ارزگان و ولسوالی‌های تحت تهدید در غزنی است.

محمد رادمنش
محمد رادمنش

آقای رادمنش گفت:

"عملیات نظامیان افغان هم اکنون بر علاوه ولایت ارزگان در ولایات بادغیس، جوزجان، کندز، بغلان، بدخشان، ننگرهار، غزنی، هلمند و فراه ادامه دارد که در نتیجه آن در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ شورشی مسلح کشته شده‌اند."

او هم‌چنان از زخمی شدن دو نیروی امنیتی افغان در جریان این عملیات‌ها خبر داد.

اما برخی از مقام‌های محلی می‌گویند، اخیراً در نتیجه عملیات نظامیان افغان و حملات طالبان مسلح، ۱۴ نیروی امنیتی افغان کشته شده‌اند.

رمضان علی محسنی معاون پولیس غزنی دیروز به رسانه‌های غربی گفته‌است که در حمله طالبان مسلح بالای ولسوالی اجرستان ۹ تن از نظامیان افغان کشته شدند.

ضیا درانی سخنگوی پولیس کندهار گفته‌است که در نتیجه حمله طالبان مسلح بر ولسوالی معروف دیروز ۵ پولیس کشته و ۶ تن دیگر‌شان زخمی شدند.

به گفته آقای درانی، در درگیری ولسوالی معروف هم‌چنان ۱۲ طالب مسلح کشته و ۱۸ تن آن‌ها زخمی شدند.

پس از حملات تهاجمی طالبان بالای ولایت ارزگان، نگرانی‌ها در مورد وضعیت ولایت کندهار نیز افزایش یافت.

اخیراً از سقوط ولسوالی خاص ارزگان نیز گزارش‌ها به نشر رسید اما وزارت دفاع افغانستان این گزارش‌ها را رد کرده می‌گوید، ولسوالی خاص ارزگان تحت کنترول نیروهای امنیتی افغان قرار دارد و نظامیان افغان برای مقابله با مخالفین مسلح دولت به‌گونه کامل تجهیز شده‌اند.

وی افزود:

"ولسوالی خاص ارزگان تحت حاکمیت دولت است و در آنجا تهدیدات تا حد زیاد کاهش یافته‌است. نه تنها ولسوالی خاص ارزگان بلکه ولسوالی‌های چوره، دهراود و بخش‌های از ترینکوت که باید اکمالات می‌شد، اکمال شدند."

طالبان مسلح سه‌شنبه گذشته بخش‌های از شهر فراه را برای مدت کوتاهی تحت تصرف خود در آوردند اما پس از رسیدن نیروهای خاص به این شهر، دوباره کنترول شهر فراه بدست نیرو‌های افغان درآمد.

سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو آزادی گفت، کمربند‌های امنیتی شهر فراه دوباره تأمین شده‌اند.

محمد رادمنش گفت:

"فراه فعلاً مصون شده و کمربند امنیتی فراه را بگونه اساسی دوباره تأمین کردیم، فعلاً عملیات تصفیوی در اطراف شهر ادامه دارد."

آقای رادمنش هم‌چنان از عملیات نظامیان افغان در ولایات شمال افغانستان یادآور شد و گفت که ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان بدست نیروهای حکومتی است و در حال حاضر تاله و برفک از وجود ماین‌ها پاکسازی شده و عملیات تصفیوی در اطراف آن جریان دارد.

ویدیوی حملۀ هوایی نظامیان امریکایی در فراه
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:40 0:00

طالبان مسلح پس از آن‌که در پنجم ماه ثور سال روان عملیات بهاری خود بنام "الخندق" را اعلان کردند، حملات خود بالای ولایات مختلف افغانستان را شدت بخشیدند.

در سلسله حملات طالبان مسلح، ولسوالی کوهستان ولایت بدخشان نیز اخیراً برای مدت کوتاهی بدست این گروه سقوط کرده بود.

XS
SM
MD
LG