لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۲

بولتون جهت تنظیم ملاقات ترمپ و پوتین امروز وارد مسکو می‌شود


جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا
جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا

جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا به هدف گفتگو با سیرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروزوارد مسکو می‌شود.

انتظار می رود که بولتون در جریان سفر به مسکو روی تنظیم نشست ماه جولای میان دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا و همتای روسی‌اش ولادیمیر پوتین نیز بحث کند.

قرار است مشاور امنیت ملی امریکا پس از ملاقات‌هایش در مسکو، ساعت ۹ امشب به وقت افغانستان در یک کنفرانس خبری ظاهر شود و درین کنفرانس شاید تاریخ و محل نشست رؤسای جمهور امریکا و روسیه را اعلان کند.

جان بولتون بعد از دیدار‌هایش با متحدین امریکا به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در لندن و روماز مسکو دیدن می‌کند.

مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا اوایل این هفته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که ترمپ احتمالاً در یک آینده نه چندان دور با پوتین ملاقات خواهد کرد.

انتظار می‌رود که نشست میان این دو رئیس جمهور در اواسط ماه جولای پس از اشتراک ترمپ در اجلاس ناتو برگزار شود.

رئیس جمهور دونالد ترمپ در ۱۱ و ۱۲ ماه جولای در اجلاس ناتو اشتراک می‌کند و به تاریخ ۱۳ جولای از لندن دیدن خواهد کرد.

تا هنوز مشخص نیست که دیدار میان دونالد ترمپ و ولادیمیر پوتین در کجا صورت خواهد گرفت اما ویانا پایتخت اتریش و هلسینکی پایتخت فنلند از مکان‌های احتمالی برای انجام این دیدار گفته شده‌اند.

یک روزنامه اتریشی گزارش داده‌است که تیم‌های امریکا و روسیه به هدف گرفتن آماده‌گی برای ملاقات ۱۵ جولای میان رهبران دو کشور قبلاً به ویانا رسیده‌اند.

در همین حال یک مقام ارشد امریکا به شرط فاش نشدن نامش روز سه‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که هلسینکی پایتخت فنلند ممکن است محل این دیدار باشد اما تصمیم نهایی به نتایج گفتگوهای بولتون با مقام‌های روسی بستگی دارد.

دونالد ترمپ و ولادیمیر پوتین تا حال دو بار در حاشیه نشست‌های بین‌المللی ملاقات کرده و ۸ بار از طریق تیلیفون صحبت کرده‌اند.

ترمپ در ماه مارچ برای مبارک باد گفتن به پوتین به‌خاطر انتخاب شدن دوباره‌اش به‌حیث رئیس جمهور روسیه تیلیفون کرد و گفت که به‌زودی ملاقات خواهند کرد.

مقام‌های روسیه از آن زمان بعد از دشواری در زمینه تنظیم چنین یک ملاقات شکایت کرده‌اند.

این در حالیست که روابط میان واشنگتن و مسکو به‌خاطر منازعه در سوریه و مسموم شدن یک جاسوس پیشین روس در بریتانیا بیشتر به وخامت گرائیده‌است.

غرب مسکو را به مسموم ساختن سیرگی اسکریپال متهم کرده‌است، اتهامی‌که مسکو رد کرده‌است.

تنش بر سر مسایل به شمول الحاق کریمیای اوکراین با روسیه، نقش روسیه در جنگ‌های سوریه و شرق اوکراین و آنچه مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا خوانده می‌شود سبب خرابی روابط واشنگتن و مسکو شده‌اند.

XS
SM
MD
LG