لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۸

جنرال دوستم حمایت خود را از تلاش‌های صلح در افغانستان ابراز داشت


جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان حمایت خود را از تلاش‌های صلح حکومت وحدت ملی ابراز داشت.

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید برای رسیدن به صلح در کشور به اقدامات عملی نیاز است.

آقای دوستم که عصر دیروز از ترکیه به کابل رسید و در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، با استقبال گرم هوادارانش مواجه شد، صلح را از اولویت‌های مهم حکومت خوانده و گفت:

"یکی مسئله مذاکره با طالبان یا پروسه صلح است. این مهمترین وظیفه حکومت وحدت ملی است. من به صفت معاون اول رئیس جمهور نسبت به هر وظیفه دیگر، این وظیفه را برای دولت ما، برای رئیس صاحب جمهور، رئیس صاحب اجرائیه و شورای امنیت مهم می‌دانم."

جنرال با ورود به کابل، با استقبال گرم هوادارانش رو به رو گردید
جنرال با ورود به کابل، با استقبال گرم هوادارانش رو به رو گردید

آقای دوستم در ادامۀ اظهاراتش در رابطه با تلاش‌های صلح حکومت، خواهان اقدامات عملی و تصمیم قاطع حکومت در راستای صلح شده و گفت، تنها با ابراز الفاظ در مورد صلح به این پدیده نمی‌توان دست یافت.

وی افزود:

"اگر صلح، صلح گفته در چوکی یا در خانه بنشنیم صلح نمی‌آید. ما ازبک‌ها جملۀ داریم و می‌گوییم با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی‌شود، مذاکرات صلح فداکاری، شجاعت، شهامت و تصمیم قاطع دولت افغانستان را می‌طلبد."

جنرال دوستم که بعد از ۱۴ ماه اقامت در ترکیه به کشور برگشت، در گردهمایی وسیع دیروز هم‌چنان از حامیانش در ولایات جوزجان، فاریاب، سمنگان سرپل و دیگر نقاط خواست تا تمام راه‌های مواصلاتی، دفاتر دولتی و غیر دولتی را که در اعتراض به بازداشت نظام‌الدین قیصاری مسدود شده‌اند را باز کنند.

XS
SM
MD
LG