لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۰

رویترز: طالبان روی آتش‌بس در جریان روزهای عید قربان غور می‌کنند


خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام گروه طالبان خبر داده‌است که این گروه در مورد آتش‌بس در روزهای عید قربان غور می‌کند.

بر اساس خبرگزاری رویترز، گروه طالبان در مورد اعلام آتش‌بس در روزهای عید قربان بحث می‌کنند و رهبری این گروه جلسۀ را نیز در این مورد دایر خواهد کرد.

این دو مقام طالبان به رویترز گفته‌اند که در صورت توافق، آتش‌بس را در ولایت غزنی اعلام خواهند کرد، جای‌که اخیراً شاهد جنگ‌های شدید میان نیروهای افغان و طالبان مسلح بود.

این دو مقام طالبان گفته‌اند که "دوستان ما مشوره می‌دهند تا آتش‌بس چهار روزه در روزهای عید اعلام شود، تا مردم افغانستان مانند عید گذشته روزهای عید صلح‌آمیز داشته باشند.

خبرگزاری رویترز هم‌چنان به نقل از یکی دیگر از رهبران گروه طالبان گزارش داده‌است که مانند عید گذشته، رهبران این گروه نظریات متفاوت در مورد آتش‌بس خواهند داشت، اما هبت‌الله آخندزاده رهبر این گروه نقش خود را بازی خواهد کرد و تصمیم خواهد گرفت که آتش‌بس اعلام شود یا جنگجویان این گروه به جنگ ادامه بدهند.

به دنبال اعلان آتش‌بس یک‌طرفه از سوی حکومت افغانستان در عید فطر گذشته، طالبان برای سه روز اعلان آتش‌بس کردند.

اما پس از عید فطر، طالبان مسلح دوباره جنگ را از سرگرفته و در چند روز اخیر به آن شدت بخشیدند که در نتیجه از کشته شدن ده‌ها ملکی و نظامی در شهر غزنی گزارش شده‌است و هم‌چنان مقام‌ها در فاریاب از تصرف یک کمپ نظامیان افغان در ولسوالی غورماچ این ولایت به دست طالبان خبر داده‌اند.

اما حکومت افغانستان پس از درگیری شدید در شهر غزنی در مورد اعلام آتش‌بس با گروه طالبان در جریان عید قربان چیزی نگفته‌است.

XS
SM
MD
LG