لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۱

اردوی اسرائیل: حزب‌الله و قوای اسد مسئول سقوط طیاره روسی اند


اردوی اسرائیل از سرنگونی طیاره روسی در سوریه ابراز تأسف کرد و نیروهای بشاراسد و گروه تندرو حزب الله را مسئول این رویداد خواند.

سخنگوی اردوی اسرائیل امروز در توییتر نوشت که کشورش بخاطر کشته شدن سرنشینان طیارۀ که در سوریه سقوط کرد، متأثر است و گفت که اسرائیل رژیم بشاراسد و گروه حزب الله که حمایت ایران را دارد مسئول این حادثه ناگوار می‌داند.

اردوی اسرائیل هم‌چنان ابراز آماده‌گی کرد که اطلاعات خود در مورد این حادثه را با روسیه در میان بگذارد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه با نشر یک اعلامیه گفت که یک طیاره کشفی نظامی روسی سهواً از سوی دافع هوای حکومت سوریه هدف قرار گرفت و سقوط کرد، اما مقصر اصلی اسرائیل است.

روسیه گفت که روز گذشته همزمان با پرواز این طیاره روسی، چند طیاره "اف۱۶" اسرائیلی نیز در حال عملیات در سوریه بود و یکی از این طیاره‎ها به عنوان سپر از طیاره کشفی روسیه استفاده کرد.

به گفته روسیه، مانورهای خطرناک طیاره‌های جنگی اسرائیل در حقیقت مسئول سقوط طیاره کشفی روسی است.

در این حادثه ۱۶ نظامی روسی کشته شدند.

ایگور کانشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که کشورش می‌تواند در پاسخ به سقوط طیاره این کشور در سوریه اقدامات لازم را روی دست گیرد.

اما او جزئیات بیشتر نداده‌است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز با ابراز تسلیت به خانواده‌های نظامیان روسی کشته شده در این حادثه، گفته‌است که بیانیه وزارت دفاع منعکس ‌کننده موضع دولت او نسبت به این حادثه است.

پیش از اعلام رسمی وزارت دفاع روسیه در مورد دلیل سقوط این طیاره، منابع نظامی امریکا گفتند که در زمان ناپدید شدن طیاره کشفی روسیه، نیروهای امریکایی و ائتلاف بین‌‌المللی به رهبری امریکا، عملیاتی در سوریه نداشت و به احتمال زیاد، این طیاره بگونه اشتباهی هدف سیستم دافع هوای سوریه قرار گرفته و سرنگون شده‌است.

XS
SM
MD
LG