لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۰

عبدالله: حمله بر جنرال عبدالرازق از سوی دشمنان افغانستان صورت گرفته است


رئیس اجرائیۀ افغانستان در مراسم فاتحه خوانی جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیۀ پیشین کندهار در قصر مندیگک، اشتراک کرد.

عبدالله عبدالله در این مراسم گفت، آقای رازق به خاطر دفاع از وطن و شجاعتش، در افغانستان و منطقه، از شهرت برخوردار بود.

"افتخار به کسانی است که آنها به خاطر خداوند و در راه مردم جان خود را از دست می‌دهند. جنرال رازق شهید از همان جمله می باشد، او چنین یک شخص بود. رازق یک شخصیت مشهور در افغانستان بود."

عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله

رئیس اجراییه حکومت افغانستان که روز پنجشنبه به خاطر همدردی و غمشریکی با خانواده جنرال رازق و مردم کندهار وارد این ولایت شد، در سخنرانی خود در جمع از موسفیدان و بزرگان قوم گفت، حمله بر جنرال رازق از سوی دشمنان افغانستان صورت گرفته است که محل و هدف آن مشخص است.

عبدالله عبدالله حمله کندهار را تجاوز آشکارا خوانده و گفت که در این مورد به طور جدی تحقیق خواهد شد.

او افزود:

"شما این اطمینان را داشته باشید که ما در ارتباط به این حادثه کار سراسری نمی کنیم. زیرا، این حمله تجاوز بر افغانستان پنداشته می‌شود. معلوم است که دشمنان او کی‌ها اند؟ محل شان در کجاست؟ و چه می‌خواهند؟ اهمیت مسئله در این است که در تحقیق، دشمن اصلی او ناپدید نشود."

در این مراسم محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه و بصیر سالنگی والی سابق فراه که عبدالله عبدالله را همرایی می کرد، نیز سخنرانی کردند.

در تیراندازی یک تن از محافظان والی کندهار در پنجشنبۀ گذشتۀ جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کندهار، جنرال عبدالمومن حسین خیل رئیس امنیت ملی این ولایت و محمد سلیم انگار تصویر بردار تلویزیون ملی جان دادند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به دوش گرفته است.

پیش از این، رئیس جمهور افغانستان که روز سه شنبه برای غمشریکی با خانواده و مردم کندهار وارد آنجا شده بود، در سخنرانی در جمع از بزرگان قوم گفت، حملۀ کندهار در پاکستان برنامه ریزی شده بود.

محمد اشرف غنی از پاکستان نیز خواسته که عاملین این حمله را به افغانستان بسپارد.

اما وزارت خارجۀ پاکستان این ادعا را بی اساس دانسته و گفته است که اسناد درین مورد با آنها شریک ساخته نشده است.

XS
SM
MD
LG