لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۸

برخی از اعضای تیم ملی فوتبال دختران اتهام اذیت جنسی علیه شان‌را بی‌اساس می‌خوانند


شماری از اعضای تیم ملی فوتبال دختران افغانستان اتهام آزار و اذیت جنسی شان از سوی فدراسیون فوتبال را رد می‌کنند و خواستار بررسی جدی در این مورد هستند.

اعضای تیم ملی فوتبال دختران افغانستان می‌گویند که خالده پوپلزی مدیر پیشین تیم ملی با عزت شان بازی کرده و باید اعاده حیثیت شوند.

آنان روز سه شنبه در یک نشست خبری در فدراسیون فوتبال در کابل گفتند که ادعای بی‌اساس خانم پوپلزی آنان را با مشکلات روانی رو‌به‌رو ساخته و مردم به دید حقارت به آن‌ها می‌بینند.

آرزو رحیمی و نیلاب محمدی دو تن از اعضای تیم ملی فوتبال دختران در این باره می‌گویند:

کپتان تیم فوتبال بانوان: خالده توطئه کرده، فدراسیون برای ما امن است
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:56 0:00

او افزود:

"یک زمان با افتخار می‌گفتم که من عضو تیم ملی فوتبال دختران هستم اما از زمانی‌که خالده پوپلزی این ادعاها را مطرح کرد نمی‌توانم که با پدر و برادرانم ببینم، در پوهنتون، محل کار و شهر همه مردم به چشم حقارت به ما می‌بینند، ده سال می‌شود که ما فوتبال می‌کنیم و همه از ما حمایت می‌کنند و از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال با ما هیچگونه برخورد نادرست صورت نگرفته است."

"با هر مربی و کسی دیگری که مشکل شخصی دارد آن را حل نماید، چرا میخواهد که تیم ملی فوتبال را رنگ بد سازد منحیث یک عضو تیم ملی فوتبال من از سخنان زیاد مردم با مشکل روانی رو به رو شده ام."

آنان از حکومت افغانستان خواستند که موضوع اتهام آزار و اذیت جنسی اعضای تیم ملی فوتبال دختران را با شفافیت بررسی کرده و نتایج آن را هرچه زودتر با مردم در میان بگذارد.

خالده پوپلزی مدیر پیشین تیم ملی فوتبال دختران افغانستان قبل از این در صحبت با رادیو آزادی مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان را به آزار و اذیت جنسی اعضای تیم ملی فوتبال دختران متهم کرد.

خانم پوپلزی گفته که عکس ها و فلم ها در مورد آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان را در اختیار دارد که آن را با فیفا یا فدراسیون جهانی فوتبال در میان خواهد گذاشت.

خالده پوپلزی اظهار داشته که به‌خاطر انجام بررسی های شفاف اسناد موجود را در اختیار لوی سارنوالی افغانستان نیز قرار خواهد داد.

لوی سارنوالی افغانستان یک هفته پس از این ادعا وظایف رئیس، معاون، سکتر جنرال، مسئول کمیته دروازه بانان و مسئول روابط ولایتی فدراسیون فوتبال را تعلیق کرد.

اما مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان در کنار آن که اتهامات وارد شده از سوی خالده پوپلزی را رد کردند این اقدام لوی سارنوالی را نیز غیر قانونی خوانده و هنوز نیز به وظایف شان ادامه می‌دهند.

در این حال جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی این کشور می‌گوید که این قضیه از سوی هیئت گماشته به گونه شفاف و بی طرفانه بررسی شده و نتایج بررسی ها همگانی خواهند شد.

جمشېد رسولی
جمشېد رسولی

او افزود:

"لوی سارنوالی افغانستان اطمینان میدهد که این قضیه را با بی طرفی و شفافیت بررسی می‌کند و فیصله در روشنایی اسناد، شواهد و قانون صورت خواهد گرفت، در این زمینه از برخی ها تحقیقات انجام شده و هیئت تعیین شده معلومات نیز بدست آورده است."

در عین حال فیفا یا فدراسیون جهانی فوتبال نیز گفته که در باره موضوع آزار و اذیت جنسی اعضای تیم ملی فوتبال دختران در فدراسیون فوتبال افغانستان بررسی می‌کند.

از سوی هم برخی از آگاهان بخش ورزش به این باور اند که موضوع اتهام آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست و پیش از آن جنجال های انتخاباتی در فدراسیون فوتبال افغانستان برای فدراسیون جهانی فوتبال نیز مسایل جدی بوده و حتی امکان دارد که عضویت این کشور در فدراسیون جهانی فوتبال تعلیق شود.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG