لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۹

خالده پوپل: اسناد و شواهد بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال را به لوی سارنوالی سپردم


مدیر مسئول سابق تیم فوتبال دختران افغانستان می گوید، اسناد و شواهدی که در باره آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست در اختیار داشت، به لوی سارنوالی افغانستان فرستاد.

خالده پوپل مدیر مسئول سابق تیم ملی فوتبال دختران افغانستان ویدیوهای را به لوی سارنوالی این کشور فرستاده که به گفته وی، نشان دهنده آزار و اذیت جنسی برخی بازیکنان این تیم می باشند.

پوپل که روز یک شنبه با رادیو آزادی صحب می کرد گفت، این اسناد نشان دهنده آزار و اذیت جنسی برخی دختران فوتبالیست از سوی برخی مربیان در کمپ تمرینی اردن و همچنان سوء رفتار جنسی کرام الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان با برخی بازیکنان در کابل است.

خالده پوپل
خالده پوپل

او افزود:

"از طرف لوی سارنوالی افغانستان مکتوب رسمی برایم رسید و اسناد و مدارک که در دست رأس داشتم به خاطر ادعای که کردیم امروز در اختیار لوی سارنوالی قرار دادم."

پس از آن که روزنامۀ گاردین از ادعای آزار و اذیت جنسی برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران افغانستان از سوی رهبری فدراسیون فوتبال گزارش نشر کرد، رئیس جمهور این کشور پیش از این به لوی سارنوالی دستور داده است تا این ادعاها را بررسی کند.

لوی سارنوالی بالا فاصله هیئتی را توظیف کرد که این هیئت تا حال وظایف رئیس و چهار مقام ارشد فدراسیون فوتبال افغانستان را تعلیق کرده است.

فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» نیز به دنبال بررسی‌هایش در این باره، پیش از این کرام الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال را حد اقل برای سه ماه از فعالیت در بخش فوتبال محروم کرد.

ادعای آزار و اذیت جنسی در فدراسیون فوتبال افغانستان از سوی فدراسیون فوتبال و بازیکنان فعلی تیم دختران رد شده است.

اما جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان روز یک شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، هیئت حقیقت یاب تا حال از پانزده تن به شمول مسئولان فدراسیون فوتبال تحقیق کرده و این روند ادامه دارد.

جمشید رسولی
جمشید رسولی

به گفته ی رسولی، لوی سارنوالی از کسانی که این ادعا را مطرح کرده اند و همچنان از فدراسیون جهانی فوتبال اسناد و معلومات مطالبه کرده است.

او افزود:

"خانمی که ادعا کرده بود و با روزنامه بین المللی «گاردین» صحبت کرده بود، هیئت با این خانم تماس برقرار کرده و مطالبه اسناد و مدارک در این زمینه شده، قدم دیگری که در این زمینه برداشته شده مسئله مطالبه معلومات، اسناد، مدارک و شواهد از فیفا بوده و هیئت رسماً از فیفا مطالبه اسناد و شواهد شده."

آقای رسولی همچنان از تمام مردم افغانستان و به خصوص نهادهای حامی زنان می خواهد تا اگر اسناد و مدارک در باره آزار و اذیت جنسی در فدراسیون فوتبال در اختیار دارند، به این نهاد بسپارند.

کپتان تیم فوتبال بانوان: خالده توطئه کرده، فدراسیون برای ما امن است
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:56 0:00

​به گفته وی، هر زمانی که اسناد و مدارک کافی در اختیار هیئت قرار گیرد، نتیجه تحقیقات با مردم و رسانه ها شریک خواهد شد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG